۰
رمزارز گرفتار پدرخوانده‌ها و مافیا نشود

صدور دستور جمع‌آوری ماینرهای ترخیصی از گمرکات

تاریخ انتشار
شنبه ۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱
صدور دستور جمع‌آوری ماینرهای ترخیصی از گمرکات
صدور دستور جمع‌آوری ماینرهای ترخیصی از گمرکات

آی‌تی‌من- حسن درویشیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در زمینه ترک فعل برخی مسوولان در ارتباط با قطعی‌های اخیر برق مسوولی احضار و پرونده‌ای در سازمان بازرسی تشکیل شده است، اظهار کرد: ما به محض اینکه موضوع قطع برق مطرح شد یک بازرسی فوق‌العاده با همکاری دادستان کل تعریف کردیم.

وی افزود: وزیر نیرو و معاونین او حاضر شدند و یک سری مشکلات مانند اینکه برخی از نیروگاه‌ها در حال اورهال بوده است را مطرح کردند که البته گفتند این نیروگاه‌ها اکنون راه اندازی شده است و تا آخر خرداد ماه در مدار تولید قرار می‌گیرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد بحث ماینرها و تولید رمز ارزها است که در این زمینه قرار شد گمرکات کنترل‌های لازم را داشته باشند و اجازه ترخیص ماینرها را ندهند. درویشیان خاطرنشان کرد: البته قرار شد تا ماینرهایی که ترخیص شده‌اند را پیگیری و جمع‌آوری کنند و فعلاً فعالیتی تا آخر شهریور نداشته باشند. وی گفت: همچنان رییس جمهور هم دستور دادند تا مشکلات مالی که برخی نیروگاه‌های در حال احداث داشته‌اند، برطرف شوند. رییس سازمان بازرسی کل کشور در پایان گفت: بررسی‌ها و تحقیقات ما در این زمینه هنوز تمام نشده است، به محض تکمیل شدن گزارش‌ها نتایج را اعلام می‌کنیم.

 رمزارز گرفتار پدرخوانده‌ها و مافیا نشود
در خبر دیگری در همین خصوص، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جلوی نفوذ مدیران فاسد اقتصادی در حوزه ارز دیجیتال گرفته شود، گفت: وزارت کشور و اطلاعات بازار رمز ارزها را رصد کنند. به گزارش فارس محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکر شفاهی در صحن علنی پارلمان گفت: افزایش سرسام آور تورم در سال‌های اخیر موجب شده تا بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول‌ شان سراغ برخی فعالیت‌‌های اقتصادی بروند که اطلاع دقیقی از وضعیت و آینده آن ندارند و همین موضوع باعث شده تا نقدینگی سرگردان هر از گاهی در یکی از بازارهای ارز، سکه، خودرو و بورس سر درآورد که آخرین آن، ارزهای دیجیتال است. وی افزود: در عین اینکه عدم ساماندهی این وضعیت در داخل کشور، منجر به فعالیت زیرزمینی و اصطلاحا سیاه در بازار رمزارزها می‌شود که این موضوع مضرات فراوانی برای اقتصاد و امنیت کشور دارد، اما نمی‌توان عنان این ساماندهی را در اختیار افراد و مجموعه‌هایی در داخل قرار داد که علاوه بر تلاش برای انحصار و حذف رقبا از بازار، شرکای خاموش شرکت‌ها و مجموعه‌های مشکوک خارجی هستند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ‌ادامه داد: چگونه است که برخی نهادهای صنفی که مجوز خود را از این دولت گرفته‌اند تا یاور و حامی‌ مجموعه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این عرصه باشند، بر خلاف اساسنامه و شرح وظایف خود و کمک به فعالان ایرانی، سراغ تبلیغ خروج ارز از کشور می‌روند و به هیچ نهادی هم خود را پاسخگو نمی‌دانند؟ معنای اخلال در نظام اقتصادی، مگر غیر از تشویق و مشارکت به خروج ارز از کشور است. علیزاده همچنین گفت: با توجه به اینکه استعلام از ضابطان قضایی نشان می‌دهد برخی از مدیران این تشکل‌ها و نهادها، پرونده‌های مهم اقتصادی مفتوح دارند، لذا از وزرای کشور، اقتصاد و اطلاعات میخواهم با رصد دقیق و جدی این جریان مرموز و نفوذی در فضای اقتصاد کشور، اجازه ندهند دنیای نوپا رمزارز در کشورمان، گرفتار پدرخوانده‌ها و مافیایی شود که جز منفعت شخصی و سرمایه‌گذاری پول‌های ملت ایران در خارج از کشور، به هدف دیگری نمی‌اندیشند.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۶۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما