۰

شماران سیستم، تندیس زرین همایش ملی کارآفرین و مسوولیت‌های اجتماعی را دریافت کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۰
شماران سیستم، تندیس زرین همایش ملی کارآفرین و مسوولیت‌های اجتماعی را دریافت کرد
شماران سیستم، تندیس زرین همایش ملی کارآفرین و مسوولیت‌های اجتماعی را دریافت کرد
 
آی‌تی‌من- همایش ملی کارآفرینان و مسوولیت اجتماعی با رویکرد معرفی کارآفرینان حامی مسوولیت اجتماعی روز سه‌شنبه 8 تیرماه با حضور فعالان و مشاوران حوزه کسب و کار و مدیریت و کارآفرینان پیشرو، در جهت معرفی الگوهای موفق در محل همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.
 
با توجه به اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزی که با تغییرات و تحولات سریع بین‌المللی همراه شده و فرآیند گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی را ایجاد کرده، موضوع کارآفرینی به عنوان موتور توسعه، می‌تواند در رشد اقتصادی کشورها نقش مهمی را عهده‌دار باشد.
 
در همین راستا و با توجه به نقش و جایگاه کارآفرینی و مسوولیت اجتماعی در توسعه و پایداری شرکت‌ها، همایش ملی کارآفرینی و مسوولیت اجتماعی با حضور گسترده فعالان و مشاوران حوزه کسب‌وکار و مدیریت و کارآفرینان پیشرو، در جهت معرفی الگوهای موفق برگزار می‌شود.
 
اهداف این همایش ترویج و توسعه مفهوم کارآفرینی و مسوولیت‌پذیری اجتماعی، ارتقا فرهنگ کارآفرینی و افزایش تعهد و وفاداری به مسوولیت‌های اجتماعی و تشویق کارآفرینان به ارائه خدمات عام‌المنفعه است.
 
در این همایش، فرحناز مرادی، رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های شماران به معرفی سابقه شرکت‌های زیرمجموعه گروه شرکت‌های شماران سیستم به‌عنوان بزرگ‌ترین گروه شرکت‌های خانوادگی در صنعت نرم‌افزار پرداخت و عنوان کرد: گروه شرکت‌های شماران با تأسیس شرکت‌های تخصصی تلاش دارد دامنه فعالیت‌های خود را افزایش دهد و هم‌اکنون با 4 شرکت تخصصی در حال فعالیت در عرصه داخلی و خارجی است و در بدترین شرایط اقتصادی که به‌دلیل مشکلات ویروس کرونا برای اقتصاد ایران و دنیا به‌وجود آمده تلاش کرده تا همچنان به گسترش فعالیت عرصه فناوری اطلاعات ادامه دهد.
 
رئیس هیات مدیره شرکت شماران سیستم سپس موارد زیر را به عنوان اهم فعالیت‌های مسوولیت‌ اجتماعی این شرکت عنوان کرد:

• ارائه محصولات و خدمات مبتنی بر ایده‌های کارآفرینی جهت توسعه کسب‌وکارهای نو

• ارتقای فرهنگ کارآفرینی و افزایش تعهد و وفاداری به مسوولیت‌های اجتماعی

• حضور در فعالیت‌های اجتماعی (محیط‌ زیست – اشتغال‌زایی - فعالیت‌های جانبی – کمک‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه)
 
این کارآفرین در ادامه، ضمن ارایه مطالبی در حوزه وضعیت کارآفرینی در ایران و همچنین کسب‌وکار خانوادگی شماران سیستم، در زمینه تأثیر کارآفرینی بر تولید ناخالص ملی و تولید ناخالص داخلی در کشورهای مختلف آمارهایی را ارائه کرد و همچنین بر نگاه ویژه‌ای که شماران در حوزه مسوولیت اجتماعی دارد تاکید ورزید.

مرادی اظهار داشت:  شرکت شماران بر اساس آیین‌نامه‌ها و مصوبات هیات‌مدیره همکاری همه‌جانبه را با مؤسسات مردم‌نهاد در دستور کار همه‌ساله خود قرار داده است.

وی افزود: یکی از این مؤسسات بنیاد کودک است. این موسسه یک خیریه مردم‌نهاد، غیردولتی و فرامرزی است؛ که رویکردی کاملاً انسان دوستانه دارد. هدف این مجموعه دستیابی به این آرمان است که هیچ دانش‌آموز بااستعدادی به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل و تلاش بازنماند.
 
به گفته مرادی، شماران سیستم با ارائه نرم‌افزاراتوماسیون و مدیریت کسب و کار و همچنین ارائه خدمات آموزش و استقرار در این موسسه توانسته فعالیت‌هایی را در بنیاد کودک مکانیزه کند.

وی افزود: دیگر موسسه مردم‌نهاد انجمن صنفی زنان مدیر کارآفرین به‌منظور اشاعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه زنان ایرانی به همت تعدادی از کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار شکل یافته و در اسفندماه 1383 در وزارت کار و امور اجتماعی به ثبت رسیده است. شرکت شماران سیستم با حمایت از این انجمن درصدد است زمینه پرورش و توسعه استعدادهای جوان دارای ایده‌های خلاق در عرصه کارآفرینی را فراهم سازد. در این سازمان مردم نهاد شرکت شماران با ارائه رایگان نرم افزارهای مالی و مدیریت کسب و کار و اتوماسیون اداری توانسته در ساختارمند کردن آن نقش بسزایی را ایفا کند.
 
انجمن حامی نیز که حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی و ساخت مدرسه در مناطق محروم را در دستور دارد و به گفته مرادی، سال‌ها است که شماران با این موسسه همکاری‌های بسیار نزدیک در خصوص حمایت‌های مالی و خدماتی در عرصه نرم افزاری دارد.
 
رییس هیات مدیره شماران سیستم بیان کرد: رسالت اجتماعی شماران کمک به ایجاد ساختارهای مناسب برای پایش ارائه اطلاعات صحیح به سازمان‌های مردم نهاد در جهت نشاط و سلامت برای تمام اقشار جامعه به خصوص قشر آسیب‌پذیر و آسیب دیده است و این شرکت در طی سی سال فعالیت تاکنون از مسوولیت انسانی خود دست نکشیده است و همواره حامی و پشتیبان نهادهای مردمی بوده و هست.
 
با توجه به نقش و اهمیت کارآفرینی و سابقه کارآفرینان در توسعه ملت‌ها و با در نظر گرفتن بحران‌های اقتصادی حال حاضر کشور، ترویج و اشاعه مفهوم کارآفرینی، بسترسازی برای فرهنگ حامی از ضرورت شرکت در این همایش بود و شماران توانست در این آزمون سربلند بیرون آید.
 
در پایان این مراسم براساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کمیته داوران از شرکت‌های موفق در حوزه کارآفرینی و مسوولیت اجتماعی تقدیر به عمل آمد و تندیس‌های زرین، سیمین و برنز به مجموعه‌های برتر اهدا شد.
 
شرکت شماران موفق به دریافت تندیس زرین و رتبه یک شد که دکتر مرادی به نمایندگی از شرکت شماران سیستم تندیس زرین را در این همایش دریافت کرد. همچنین مهندس محسن خرم صابر قائم‌مقام مدیرعامل راهبران تقدیرنامه مدیر برتر در حوزه منابع انسانی را دریافت کرد.
 
 
کد مطلب : ۲۷۶۷۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما