۰

سه شرکت گواهی‌نامه تایید صلاحیت ارایه خدمات ممیزی داده گرفتند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۷
سه شرکت گواهی‌نامه تایید صلاحیت ارایه خدمات ممیزی داده گرفتند
سه شرکت گواهی‌نامه تایید صلاحیت ارایه خدمات ممیزی داده گرفتند

آی‌تی‌من- در این مراسم که صبح روز شنبه در محل سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزارش شد، ناظمی مهم‌ترین ویژگی این اکوسیستم را مشارکت بخش دولتی با بخش عمومی خصوصی اعلام کرد که می‌تواند به‌عنوان یک نمونۀ موفق موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود:اکوسیستمی شکل‌گرفته که با حداقل دخالت دولت می‌تواند فعالیت‌های این حوزه را ساماندهی کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران  این مدل همکاری را مدل قابل‌تعمیمی دانست که قوانین موجود هم قابل ‌تعمیم است و نیازی به تغییر قوانین در این زمینه نبوده است.او گفت: ما سعی کردیم با قوانین موجود این تغییر رویه را انجام دهیم و چون تکرارپذیر است قابلیت تعمیم به سایر حوزه‌ها را نیز  دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده از تجربیات جهانی، مقابله با آسیب‌پذیری‌های این حوزه به‌ویژه فساد، به‌کارگیری استراتژی سطح صفر در قالب ارائه گواهی‌نامه موقت، حداقل دخالت دولت را از دیگر ویژگی‌های این اکوسیستم برشمرد و بیان داشت: بر اساس این فرایند شرکت‌هایی که دارای مجوز نیستند از فعالیت منع نمی‌شوند؛ بلکه دارندگان این مجوز می‌توانند از امتیازات و مشوق‌های این حوزه برخوردار گردند.

در ابتدای این مراسم مهندس مباشری، مدیرکل تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران به تشریح ساختار کلان این اکوسیستم، نحوه ارزیابی نهادهای گواهی کننده و معرفی ذینفعان این حوزه پرداخت.

او استفاده از تجارب و الگوهای پذیرفته‌شده و معتبر جهانی برای پرهیز از دوباره‌کاری و رویکرد سعی و خطا،انطباق با فرایند استاندارد جهت تسهیلات آتی نظیر ورود تائید تجهیزات گمرک، بسترسازی مراکز داده جهت حضور در بازارهای بین‌المللی و پرهیز از چالش‌های دغدغه‌های مراکز داده در خصوص ناکارآمدی فراخوان قبلی را از مهم‌ترین ویژگی‌های این اکوسیستم دانست.

در پایان این مراسم شرکت‌های «آرین توف پاسارگاد»، «مرزبان کیفیت» و «موسسه کیفیت مدیر سامانه آرین» گواهی‌نامه تأیید صلاحیت نهاد ارائه‌دهنده خدمات ممیزی مراکز داده را دریافت کردند. مدت اعتبار این گواهی‌نامه‌ها سه‌ساله است.
 
مرجع : سازمان فناوری اطلاعات
کد مطلب : ۲۷۶۸۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين