۰

ضوابط ورود کسب‌ و کار‌های اینترنتی به فرابورس در ایستگاه پایانی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵

آی‌تی‌من- حجت اسماعیل زاده درباره آخرین وضعیت پذیرش شرکت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی در فرابورس، بیان کرد: فرابورس در تعامل با کار گروهی است که این کارگروه در زیر مجموعه معاونت فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته و این کارگروه مشخصاً برای ساماندهی کسب و کار‌های اینترنتی است، فرابورس با این کارگروه در حال تدوین ضوابط ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه است. 

معاون پذیرش فرابورس ایران ادامه داد: در چندین هفته آینده می‌توانیم منتظر باشیم که ضوابط نهایی ورود شرکت‌های اینترنت محور به بازار تدوین شود و تا چندین ماه آینده بسیاری از این شرکت‌ها در فرابورس ایران می‌توانند سهام شان را عرضه کنند.

اسماعیل زاده به این پرسش که در شهریور ماه سال ۹۹ اولین شرکت اینترنتی قرار بود سهام شرکت را در فرابورس عرضه کند به چه دلیل این اتفاق نیفتاد؟ پاسخ داد: در شهریور ۹۹ هنوز شرکتی پذیرش نشده بود که بخواهد روی تابلو سهامش را عرضه کند معمولاً زمانی که هیات پذیرش تصمیم به پذیرش یک شرکت می‌گیرد تا زمانی که عرضه سهام اتفاق بیفتد ۳ تا ۶ ماه یا حتی ۹ ماه زمان می‌برد که این بسته به شرایط شرکت و بازار دارد، و اولین شرکتی که پذیرفته شد در دی ماه ۹۹ یک  شرکت تاکسی اینترنتی بود.

وی در رابطه با علت طولانی شدن گفت: ضوابط ورود شرکت‌ها تا حدودی تنظیم نشده است که در حال حاضر در تعامل با کارگروه در حال نهایی کردن ضوابط هستیم به اضافه اینکه تعدادی از شرکت‌ها برای فرآیند پذیرش  تشکیل مدارک‌شان را انجام نداده‌اند.

اسماعیل‌زاده درباره برنامه‌های آینده برای پذیرش شرکت‌های اینترنتی نیز گفت: فرابورس هم پای شرکت‌های اینترنتی درگیر پذیرش سهام این شرکت‌ها است و در حال حاضر در مرحله تدوین ضوابط پذیرش این شرکت‌ها هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که زمان ورود اولین شرکت اینترنتی به فرابورس چه زمانی است؟ گفت: ضوابط تا آخر تابستان نهایی می‌شود شرکت‌های اینترنتی باید درخواست بدهند یا درخواست خودشان را به روز رسانی کنند کنند اگر از الان شرکت‌ها درخواست بدهند به نظر می‌رسد می‌توانیم شرکت‌ها را تا آبان ماه در هیات پذیرش داشته باشیم؛ و هیات پذیرش در رابطه با پذیرش این شرکت‌ها تصمیم می‌گیرد
 
کد مطلب : ۲۷۷۰۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما