۰

سرویس اعتباری اسنپ، آغازگر شیوه‌ی نوین پرداخت در ایران

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۲
سرویس اعتباری اسنپ، آغازگر شیوه‌ی نوین پرداخت در ایران
سرویس اعتباری اسنپ، آغازگر شیوه‌ی نوین پرداخت در ایران

مسیر توسعه‌ی مدل الان بخر، بعدا پرداخت کن در دنیا و ایران
اسنپ‌پی فعالیت خود را، به عنوان بازوی مالی گروه اسنپ و با هدف ایجاد فراگیری مالی (Financial Inclusion)، از سال ۱۳۹۹ آغاز کرد و سرویس اعتباری از محصولات مهم این مجموعه است. مجید حسامی، مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌‌پی، در معرفی سرویس اعتباری می‌گوید: «اسنپ‌پی تلاش می‌کند، همگام با شرکت‌های برتر حوزه فناوری‌های مالی (فین تک) در دنیا، محصولات و خدمات نوین مورد نیاز زندگی دیجیتال را به کاربران اسنپ ارائه دهد. درخصوص سرویس BNPL، علاوه بر استقبال چشمگیر از این محصول در سراسر دنیا، توجه به این واقعیت که کارت‌های اعتباری هنوز وارد سیستم پرداخت‌ مالی ایران نشده‌اند، ضرورت ارائه‌ی این سرویس را برای کاربران ایرانی بیش از پیش روشن می‌کند. همین موضوع به انگیزه‌ی اصلی ما برای راه‌اندازی سرویس اعتباری اسنپ تبدیل شد و از حدود ۱۰ ماه پیش این سرویس را به صورت آزمایشی راه‌اندازی کردیم.»

در سطح بین‌المللی، علاوه بر فین‌تک‌های شناخته شده‌ای چون کلارنا، افترپی و افرم که کسب و کار خود را بر BNPL بنا کرده‌اند، اکنون شرکت‌های بزرگی از جمله اپل، آمازون و پی‌پل نیز به مدل «الان بخر، بعدا پرداخت کن» (BNPL) روی آورده‌اند. بر اساس مطالعات انجام شده، در چند سال اخیر این مدل از بین تمامی شیوه‌های سنتی و نوین پرداخت در دنیا بالاترین میزان رشد استفاده را در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا و هند داشته است و برخی از متخصصان از این روش با عنوان «انقلاب بعدی صنعت مالی» یاد می‌کنند.  

نیازمندی‌های استفاده از سرویس اعتباری اسنپ
به گفته‌ی مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌پی، در حال حاضر سرویس اعتباری اسنپ برای بیش از یک میلیون نفر از کاربران سوپر اپلیکیشن اسنپ فعال است. این کاربران، با اعتبار مشخصی که در ابتدای ماه به آن‌ها تخصیص داده می‌شود، می‌توانند از خدمات گروه اسنپ استفاده و هزینه‌ی آن را آخر همان ماه پرداخت کنند. فعال‌سازی این سرویس و دریافت تسهیلات آن تنها با چند کلیک و بدون اخذ وثیقه، ضامن و مدرک و صرفا با استناد بر اعتبار کاربران نزد اسنپ انجام می‌شود و اعتبار تخصیص داده شده بلافاصله قابل استفاده است. امروز سرویس اعتباری اسنپ به عنوان یک شیوه‌ی پرداخت سریع، راحت و امن با استقبال کاربران اسنپ مواجه شده و تجربه‌ی جدیدی در حوزه‌ی دریافت اعتبار و پرداخت رقم زده است.

زمان فعال شدن سرویس اعتباری برای سایر کاربران
حسامی درباره‌ی زمان فعال شدن سرویس اعتباری برای سایر کاربران اسنپ توضیح می‌دهد: «با توجه به بی‌سابقه بودن این سرویس در ایران، تخمین جوانب فعال کردن آن برای تمام کاربران با چالش‌هایی همراه است. با این حال، به سرعت در حال توسعه این محصول هستیم و در کنار ارائه‌ی ویژگی­‌های جذاب برای کاربران فعلی، هر ماه این سرویس را برای تعداد قابل ملاحظه‌ای از کاربران اسنپ فعال می‌کنیم. برآورد ما این است که تعداد کاربران فعال در این سرویس، تا پایان سال، به سه برابر برسد.»
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۳۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما