۰
با حضور مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و مدیران اسنپ‌پی

از محصول «مدیریت سرمایه» اسنپ رونمایی شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۵۶
از محصول «مدیریت سرمایه» اسنپ رونمایی شد
از محصول «مدیریت سرمایه» اسنپ رونمایی شد
 
آی‌تی‌من- در این نشست داوود رزاقی، مدیرعامل تامین سرمایه‌ نوین، مجید حسامی، مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌پی و میثم فدایی مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس حضور داشتند و از امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه‌ نوین از طریق سرویس سرمایه‌گذاری در سوپراپ اسنپ خبر دادند.
 
سرویس سرمایه‌گذاری که از تابستان ۱۳۹۹ به مجموعه‌ خدمات اسنپ در حوزه‌ فین‌تک اضافه شد با همکاری تامین سرمایه‌ نوین، امکان خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف را به کاربران خود ارائه خواهد داد و به آن‌ها کمک خواهد کرد با خرید صندوق‌های درآمد ثابت، با ریسک کم سود بیشتری به دست آورند یا اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار سهام هستند، با خرید صندوق‌های سهامی، بدون نیاز به داشتن زمان یا دانش تخصصی بصورت غیر مستقیم سرمایه‌گذاری کنند و از رشد بازار منتفع شوند.
 
مجید حسامی، مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌پی، درباره‌ این محصول جدید گفت: در نسخه اولیه این محصول، قابلیت خرید و فروش صندوق‌های درآمد ثابت و سهامی به صورتی ساده و آسان برای کلیه افرادی که در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت کرده‌اند، فراهم شده‌ است. کاربران با استفاده از این امکان می‌توانند ضمن بررسی و مشاهده عملکرد این صندوق‌ها در طول زمان، در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده و سبد دارایی‌ خود را مشاهده و مدیریت کنند.
 
حسامی در این نشست درباره‌ اهمیت سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، حمایت سازمان بورس و همکاری با تامین سرمایه‌ نوین در توسعه‌ این محصول صحبت کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در دنیا، سرمایه‌گذاری غیرفعال در بلند مدت از سرمایه‌گذاری فعال بازدهی بیشتری دارد. حتی سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به ندرت می‌توانند در بلند مدت از بازار سود بیشتری کسب کنند.

وی افزود: خوشبختانه، مدیریت سازمان بورس کاملاً به این موضوع واقف است و از ابزارهایی که به توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم کمک می‌کند، حمایت می‌کند. با توجه به اینکه جامعه‌ کاربران اسنپ اغلب جوانان عصر اینترنت هستند و ترجیح می‌دهند محصولات و خدمات مورد نیازشان را از طریق اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی تهیه کنند، ما می‌توانیم نقش قابل ملاحظه‌ای در توسعه‌ فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم ایفا کنیم. در همین راستا، از حدود یک سال قبل همکاری استراتژیکی را با تامین سرمایه نوین، از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین نهادهای بازار سرمایه کشور آغاز کردیم و با راهنمایی و حمایت‌های دکتر فدایی و همکاران‌شان در سازمان بورس توانستیم محصول مدیریت سرمایه را توسعه دهیم و مجوزهای لازم را برای ارائه‌ این محصول به کاربران اسنپ اخذ کنیم.
 
در این نشست رزاقی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه‌ نوین، که در تولید این محصول تازه با سرویس سرمایه‌گذاری اسنپ همکاری کرده است، درباره‌ شرکت تامین سرمایه نوین و نقش آن در بازار سرمایه گفت: اولین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کشور فعالیت خود را در سال ۱۳۸۷ آغاز کرد. این صندوق انقلابی در این حوزه بود چرا که برای اولین بار مردم به غیر از شبکه‌ بانکی به مجموعه بازار سرمایه‌ هم برای سرمایه‌گذاری‌های‌شان اعتماد کردند.
 
رزاقی درباره‌ همکاری با اسنپ‌پی در توضیحاتی اضافه کرد: خوشحالیم که بعد از حدود یک سال پیگیری و فعالیت توانسته‌ایم مجوز امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری را در سوپراپ اسنپ، به عنوان اولین پلتفرم خارج از بازار سرمایه به دست بیاوریم. ۱۳ سال پس از آغاز فعالیت تامین سرمایه نوین، برای اولین بار امکان خرید و فروش صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ورود به شبکه بانکی و نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس ایجاد شده که در زمینه‌ فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برای مردم بسیار تاثیرگذار است. این موضوع دسترسی سریع، راحت و بدون هزینه و بدون صرف زمان زیاد را برای همه‌ افراد در سراسر کشور فراهم می‌کند.
 
میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در این نشست ابتدا از اهمیت گسترش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برای این سازمان گفت: یکی از برنامه‌های جدی سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است و از دو جنبه برای سازمان اهمیت دارد. یکی اتفاقات سال ۹۹ بود که عده زیادی مستقیم وارد بازار سرمایه شدند و مشکلات متعددی داشتند و در زمان ریزش بازار امکان حضور در بازار بسیار سخت بود و باعث اعتراضات متعددی در بازار سرمایه شد. افرادی که در صندوق‌ها حضور داشتند هم در دوران اوج بازدهی بهتری کسب کردند هم در زمان ریزش بازار زیان کمتری متحمل شدند. از طرف دیگر بحث توسعه اکوسیستم بازار سرمایه در بازار بدهی و بازار سهام بود. در هر دو جنبه ما در سازمان بورس به این نتیجه رسیدیم که راهی جز توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم وجود ندارد. برای توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم ما نیازمند کانال‌های فروش مستقل از بازار پول و بازار سرمایه بودیم.
 
فدایی در رابطه با ورود سوپراپ اسنپ به اکوسیستم بازار سرمایه و امکانات و اثرات آتی آن گفت: مجموعه‌های متعددی در سال‌های گذشته اقدام به تولید اپلیکیشن‌های اختصاصی برای مدیریت دارایی کردند. امسال در سازمان بورس دستورالعمل سرمایه‌گذاری آنلاین را تصویب کردیم و در این دستورالعمل اجازه صدور و ابطال صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای اپ‌هایی که حتی در خارج از بازار سرمایه بودن هم فراهم شد. سوپراپ اسنپ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سوپر‌اپ‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند پیشقدم فعالیت در این حوزه شد و ما می‌توانیم صندوق‌های سرمایه‌گذاری را در تمام نقاط کشور از این طریق توسعه دهیم. امیدواریم در آینده نه چندان دور فعالیت‌های فین تکی در سوپر اپ اسنپ گسترده‌تر شود.
 
بنا به اعلام روابط عمومی اسنپ، محصول مدیریت سرمایه، یک ابزار سرمایه‌گذاری است که با هدف رشد هرچه بیشتر فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و به دنبال آن، افزایش ضریب نفوذ سرمایه‌گذاری در بین سرمایه‌گذاران خرد راه‌اندازی شده است و در گام‌های بعدی نیز ضمن ایجاد تنوع بیشتر در انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دسترس در این پلت‌فرم با ارزیابی میزان ریسک‌پذیری هر کاربر، پیشنهادات سرمایه‌گذاری متناسب با شرایط و روحیات سرمایه‌گذاری هر کاربر به طور اختصاصی ارائه خواهد شد.
 
 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۳۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما