۰
با تصویب مجلس سنا

تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و ZTE تشدید می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۴
تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و ZTE تشدید می‌شود
تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و ZTE تشدید می‌شود

آی‌تی‌من- قانون تامین تجهیزات جدیدترین تلاش دولت آمریکا برای مهار شرکت‌های فناوری و مخابراتی چینی است که هفته گذشته از سوی مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۲۰ رای موافق در برابر چهار رای مخالف تصویب شده بود و اکنون باید توسط جو بایدن، رییس جمهور آمریکا امضا شود.

مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه اظهار کرد: شرکت‌های دولتی چینی نظیر هواوی و ZTE تهدیدهای امنیت ملی شناخته شده‌ای هستند و هیچ جایی در شبکه مخابراتی ما ندارند.

این قانون بازبینی صدور مجوز تجهیزات جدید برای شرکت‌هایی که در لیست خدمات یا تجهیزات تحت پوشش کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا قرار دارند را برای این آژانس ممنوع می‌کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال تحت یک قانون ۲۰۱۹ که هدف آن حفاظت از شبکه های ارتباطی آمریکاست، در مارس پنج شرکت چینی را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی مشخص کرد. این شرکت‌ها شامل هواوی و ZTE و همچنین هیترا کامیونیکیشنز، هانگژو هایک ویژن دیجیتال تکنولوژی و ژیجیانگ داهوا تکنولوژی بودند.

فدراسیون ارتباطات فدرال در ژوئن به اتفاق آرا به پیشبرد این برنامه و ممنوعیت تایید تجهیزات در شبکه‌های مخابراتی آمریکا از این شرکت‌ها رای داد در حالی که قانونگذاران آمریکایی اجباری کردن چنین قانونی را پیگیری می‌کردند.

رای کمیسیون ارتباطات فدرال در ژوئن با واکنش پکن روبه‌رو شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا بدون هیچ مدرکی همچنان از امنیت ملی و قدرت دولتی برای سرکوب شرکت‌های چینی استفاده می‌کند.

تحت مقررات پیشنهادی که در ژوئن به تایید اولیه رسیدند، کمیسیون ارتباطات فدرال می‌تواند مجوزهای قبلی تجهیزات که برای شرکت‌های چینی صادر شده است را لغو کند.

برندان کار، کمیسیونر کمیسیون ارتباطات فدرال اظهار کرد که این کمیسیون بیش از ۳۰۰۰ درخواست از سوی هواوی را از سال ۲۰۱۸ تایید کرده است.

این لایحه تضمین خواهد کرد تجهیزات نامطمئن از سوی شرکت‌هایی مانند هواوی و ZTE نمی‌تواند به شبکه‌های مخابراتی آمریکا راه پیدا کنند.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون ارتباطات فدرال سه شنبه هفته جاری با بیان دغدغه‌های امنیت ملی، به لغو مجوز فعالیت زیرمجموعه شرکت چاینا تلکام در آمریکا رای داد.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۷۴۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما