۰
سرمایه‌گذاری زرین‌پال روی امتیاز

«زرین‌پلاس» وارد حوزه اعتبارات خرد می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۲
«زرین‌پلاس» وارد حوزه اعتبارات خرد می‌شود
«زرین‌پلاس» وارد حوزه اعتبارات خرد می‌شود
 
آی‌تی‌من- در مراسم رونمایی و نشست خبری زرین پلاس که چهارشنبه گذشته برگزار شد، پویا رجامند مدیرعامل زرین‌پلاس داستان گفت: دوست داشتیم وارد حوزه آفلاین هم بشویم و پس از مذاکره با تیم‌های مختلف در نهایت با گروه زرین پال به نتیجه رسیدیم و سرمایه گذاری اولیه توسط زرین‌پال انجام شد.

وی افزود: در نهایت در فروردین ۱۴۰۰ یک ری‌برندینگ کلی رخ داد و خدمات جدیدی به کارهای‌مان اضافه شد. از آغاز امسال با نام زرین پلاس فعالیت می‌کنیم و می‌خواهیم پاداش نقدی از فروشگاه‌های فیزیکی که کاربران هر روزه از آنها خرید دارند را به دست‌شان برسانیم و در فازهای بعدی وارد اقدامات دیگری خواهیم شد.

به گفته رجامند، زرین پلاس در حال حاضر در تهران فعالیت دارد و با ۲ هزار فروشگاه همکاری می‌کند. او باور دارد سابقه فین‌تکی زرین پال و شناخت آنها از آمار و ارقام بازار و ترکیب ادتک و فین‌تک باعث می‌شود که زرین پلاس از سایر محصولات Cashback در بازار متمایز‌ شود.

مهدی رشیدیان، مدیر عملیات زرین‌پلاس نیز در این نشست با ذکر این نکته که تجاری سازی زرین‌پلاس از ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ شروع شده بود، اعلام کرد: ۸۳ هزار کاربر داریم و به زودی دریافت تسهیلات را برای کاربران‌مان خواهیم داشت که تسهیلاتی خرد و کوتاه مدت خواهد بود، آن هم بدون هیچ گونه سود بانکی. در واقع می‌خواهیم در فاز اول تا سقف ۵ میلیون این خرده وام‌ها را با کمک برخی بانک‌ها به مشتریان خود (پس از احراز هویت) ارائه دهیم تا نمودار خرید مردم که در روزهای پایانی ماه افت می‌کند و پس از دریافت حقوق‌ها دوباره رشد می‌کند تبدیل به یک نمودار صاف شود.

رشیدیان با بیان اینکه تا پایان سال به همکاری با ۵ هزار فروشگاه در تهران خواهیم رسید، گفت: ۸۵ درصد فروشگاه‌های ما به صورت روزانه تراکنش دارند و تعداد تراکنش روزانه به ۲هزار مورد رسیده است.

وی تاکید کرد که زرین پلاس به زودی به استان‌های دیگر نیز وارد خواهد شد.

رشیدیان افزود: همانطور که گفته شد در بلندمدت یکی از قطعی‌ترین برنامه‌های‌مان دادن اعتبار خرید به کاربران، بدون سود بانکی است. شروع این کار با کارمندان شرکت‌ها و سازمان‌هاست.

مصطفی امیری، مدیرعامل زرین پال نیز در این نشست با اشاره به اینکه درصد رشد تراکنش اینترنتی چندان در دوران پاندمی کرونا رشد نکرده است گفت: قصد ورود به بازار فیزیکی را داشتیم و بهترین همکار را برای ورود به این بازار، در تیم زرین‌پلاس پیدا کردیم.

امیری در پاسخ مبنی بر اینکه فرهنگ Cashback چطور می‌تواند در ایران جا بیفتد و چرا کسب و کارها برخلاف دنیا، دیر به سراغ آن رفته‌اند گفت: بازار Cashback پیش از ورود کارت‌های اعتباری هم در دنیا رواج داشت؛ اما در ایران این مساله چندان مورد توجه قرار نگرفت. در حال حاضر تیم‌های زیادی روی این حوزه کار می‌کنند که این مساله خود یک رقابت به وجود می‌آورد و شخصا باور دارم رقابت می‌تواند باعث پیشرفت در حوزه بشود.

رجامند، مدیرعامل زرین پلاس نیز در این‌باره گفت: مشکلات اقتصادی در کشور باعث شده که توجه به پس انداز کردن بیشتر از همیشه بشود. دوران پاندمی کرونا به این مساله افزود و کاهش فروش کسب و کارهای خرد فیزیکی نیز باعث شده که سرویس Cashback بیشتر از همیشه مورد توجه کسب و کارها باشد. همچنین ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ به حوزه و تبلیغات پر سر و صدای آنها موجب شده که بسیاری از کسب و کارهای خرد نتوانند در برابر آنها حرفی برای گفتن داشته باشند و شاهد کاهش فروششان باشند و با اضافه شدن به چنین سرویس‌هایی فرصت دیده شدن و جذب مشتری بیشتر خواهند داشت.

رجامند همچنین در پاسخ به دیگر مبنی بر اینکه آیا فروشگاه‌های آنلاین نیز در اپلیکیشن زرین‌پلاس حضور دارند یا نه، تایید کرد که فروشگاه‌های آنلاین نیز در این طرح هستند و برخی فروشگاه‌های اینترنتی پرمخاطب و منتخب در آن گنجانده شده‌اند.

وی توضیح داد: تخفیف این فروشگاه‌ها متغیر و بازگشت پول از یک درصد تا ۴۰ درصد متفاوت است.

رجامند همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه شرط حضور فروشگاه‌ها در سرویس زرین‌پلاس چیست اعلام کرد که نیاز به مجوز صنفی خاصی نیست و فروشندگان صرفا باید ثابت کنند که محلی برای فروش محصولات دارند.

وی افزود: حتی صفحات اینستاگرامی می‌توانند شامل این طرح بشوند به شرط آنکه از خدمات زرین پال برای درگاه‌های بانکی خود استفاده کرده باشند.

مدیرعامل زرین‌پال اشاره داشت این شرکت یک کسب‌وکار B2B است‌؛ بدین‌معنا که به کاربر نهایی خدمت‌رسانی نمی‌کند و به همین دلیل ممکن است کاربران آن‌ها را نشناسند. درنتیجه قرار است در زرین‌پلاس به‌تدریج خدماتی ارائه شود که کاربر نهایی به آن‌ها نیاز روزانه و اساسی دارد؛ خدماتی همچون خرید شارژ، پرداخت عوارض بزرگراهی، پرداخت قبض، پرداخت با کد QR و کارت به کارت.

او تصریح کرد: زرین پلاس بازوی کاربرمحور یا طرف کاربر زرین پال است.

به‌گفته امیری، یکی از مهم‌ترین دلایل زرین‌پال برای سرمایه‌گذاری روی اپلیکیشن امتیاز، دسترسی به مخاطب نهایی بوده است. او اضافه کرد: خط قرمز ما، دخالت مستقیم در خدمتی است که به پذیرندگان و شریکانمان ارائه می‌دهیم.

امیری یک دلیل مهم زرین‌پال برای تغییر بازار خود و سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر را این موضوع توصیف می‌کند که رقابت غیرمنصفانه‌ای درخصوص پرداختیارها و اپلیکیشن‌های پرداخت کشور جریان پیدا کرده و آن‌ها را ملزم می‌کند تنها به کسب‌وکارهایی خدمت بدهند که نماد اعتماد الکترونیکی دارند.  

وی گفت: تا امروز ۹۲ هزار نماد اعتماد اعطا، ۳۰ هزار نماد منقضی شده و بیش از ۶۰ هزار نماد نیز فعال است. طبق گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که نماد اعتماد اعطا می‌کند، ۳۸ هزار از کسب و کارهای دارای نماد، در زرین پال درگاه پرداخت دارند. درکل ۵۰ هزار کسب‌و‌کار از خدمات زرین پال استفاده می‌کنند و مشخص است امروز تأثیری که یک مجموعه خصوصی همچون زرین‌پال روی توسعه تجارت الکترونیکی گذاشته، از مرکزِ به‌اصطلاح توسعه تجارت الکترونیکی بیشتر است.

امیری همچنین درمورد پرونده‌ جدید این شرکت و اقدام بانک مرکزی علیه آن نیز توضیح داد که پرونده به استماع قاضی رسید و حکم برائت زرین‌پال صادر شد و مجموعه زرین پال درحال اقدام برای اعاده حیثیت است.

گفتنی است که آغاز فعالیت اپلیکیشین امتیاز در سال ۱۳۹۸ با ارائه امتیاز به کاربران در ازای امکان خرید محصولات و استفاده از خدمات بود. بعد از رشد آن و جذب سرمایه توسط زرین‌پال، تغییراتی در نوع خدمات آن ایجاد شد و با نام زرین‌پلاس و ادغام با نسخه قبلی اپلیکیشن زرین‌پلاس که دو سال پیش توسط زرین‌پال ارائه شده بود، مسیر جدید را در ارائه خدمات خرید اعتباری و cashback شروع کرده است.


 
کد مطلب : ۲۷۷۵۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما