۰

شاید اپل آیفون شیشه‌ای بسازد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۸
شاید اپل آیفون شیشه‌ای بسازد
شاید اپل آیفون شیشه‌ای بسازد

آی‌تی‌من- این طرح مفهومی دارای شش بخش است و در واقع قادر به نمایش تصاویر روی هر یک از سطوح صاف شش‌گانه خود خواهد بود. پتنت این محصول عجیب که شرکت اپل آن‌را “دستگاه الکترونیکی با محفظه شیشه‌ای” نامگذاری کرده، پیش‌تر از سوی دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) مورد تائید قرار گرفته است.

تصاویر شماتیک لو رفته نشان‌دهنده دستگاهی هستند که ظاهرا نسل جدیدی از خانواده آيفون به‌شمار رفته و مجموعه‌ای از برنامه‌ها همراه با آیکون‌های وضعیت در قسمت فوقانی نمایشگر آن قابل رویت هستند. همچنین تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که نمایشگر قادر به گردش حول بدنه آيفون بوده و در عوض خلق سطوحی با برش‌های واضح، تصور استفاده از یک نمایشگر بی‌کران و بدون مرز در کل دستگاه را به کاربران منتقل می‌کند.

حتی اپل در رابطه با نحوه مونتاژ یا جداسازی اجزای آيفون شیشه‌ای برای تعمیر نیز ایده‌هایی را ارائه کرده است. بر اساس محتوای سند پتنت، این گوشی احتمالا از طریق جداسازی قسمتی موسوم به کلاهک در بخش فوقانی یا تحتانی آيفون قابل کالبدشکافی خواهد بود. این پدیده امکان جداسازی قطعات دستگاه را فراهم می‌کند.

بی‌تردید تصور در دست گرفتن یک آيفون کاملا شیشه‌ای امری دشوار به‌نظر ‌می‌رسد. حتی در صورت عبور از چالش‌های لجستیکی بزرگ در زمینه استقرار و تعمیر قطعات، کماکان دلایل متعددی وجود دارند که عرضه انبوه چنین دستگاهی را بسیار دشوار جلوه می‌دهند.

نگرانی نخست احتمالا به لغزندگی دستگاه مربوط می‌شود. بی‌تردید کاربران مایل به پوشاندن هیچ یک از سطوح شش‌گانه نمایشگر با استفاده از کیس محافظ نیستند. یکی از تحلیل‌گران وبسایت MacRumors ادعا می‌کند که ارگونومی این محصول احتمالا همانند یک قالب صابون خواهد بود. یکی دیگر از صاحب‌نظران ادعا می‌کند که حتی در صورت استفاده از برترین فناوری محافظ کورنینگ گوریلا گلس Victus نیز این دستگاه کماکان مستعد بروز شکستگی بوده و کوچک‌ترین ضربه به‌صورت بالقوه برای آن مرگبار خواهد بود.

یکی دیگر از نگرانی‌ها به مقوله وزن مربوط می‌شود. استفاده از شیشه به‌جای آلومینیوم در سراسر بدنه گوشی یقینا موجب می‌شود تا وزن دستگاه به میزان چشمگیری افزایش یافته و احتمال سقوط آن نیز بیش‌تر شود.

ارایه طرح مفهومی گوشی شیشه‌ای توسط اپل امری بی‌سابقه به‌شمار نمی‌رود. در واقع کمپانی آمریکایی از 8 سال قبل تا به امروز همواره طرح‌های مفهومی دستگاه‌های مختلف خود با ساختار شیشه‌ای را به ثبت رسانده است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۶۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما