۰

کردستان قطب رشته نرم‌افزارهای موبایل است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۶
کردستان قطب رشته نرم‌افزارهای موبایل است
کردستان قطب رشته نرم‌افزارهای موبایل است

آی‌تی‌من-  محمدسلیم عباسی در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم‌افزارهای موبایل به میزبانی سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات ملی مهارت سال ۱۴۰۰ به صورت غیرمتمرکز در ۱۱ استان برگزار می‌شود که به دلیل توانمندی‌های بالای کردستان در رشته نرم‌افزارهای موبایل، میزبانی این مسابقات امسال به این استان واگذار شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات ۱۸ نفر از برترین‌های سراسر کشور حضور به رسانده و طرح خود را ارائه می‌دهند که داوران در نهایت پروژه را ارزیابی کرده و هرکدام که کمترین خطا و بالاترین کیفیت را داشته باشد برگزیده و مدال طلا، نقره و برنز به برترین‌ها اعطا می‌شود.

ناظر ستاد نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با بیان اینکه این مسابقات با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی‌واحد سنندج و سازمان فنی و حرفه ای برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ترویج فرهنگ مهارت و شناسایی نخبگان مهارتی است که در سال ۲۰۲۲ نفرات برتر کشوری به مسابقات شانگهای چین اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: روز گذشته در آیین افتتاحیه مسوولان دولتی قول‌هایی را مبنی بر حمایت از برترین‌ها دادند اما جدای از این حمایت‌هایی نیز از سوی سازمان فنی و حرفه ای از قبیل اعطای تسهیلات، تدوین طرح کسب و کار و بکارگیری نخبگان مهارتی به عنوان مربی و کارشناس صورت می‌گیرد.

عباسی یادآور شد: توسط نخبگان استان کردستان روز گذشته یک نمایشگاه شامل دستاوردهای طراحی و تجاری سازی اپلیکشن‌های موبایل در جنب برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت باحضور مسوولان افتتاح شد که نشان دهنده توان بالای این استان در این رشته بود.

نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم‌افزارهای موبایل از ۱۴ تا ۱۸ آذر در شهر سنندج در حال برگزاری است و ۲۰ تیم از ۱۰ استان کشور در این رقابت‌ها حضور دارند.

ایران از سال ۱۳۵۴ با هدف ارتقا مهارت صنعت‌گران جوان به عضویت سازمان جهانی فنی و حرفه ای درآمد و پس از وقفه ای ۲۲ ساله، با تصویب مجلس از سال ۲۰۰۰ باز هم به این سازمان ملحق شد.
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۷۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين