۰
بلک‌بری به خط پایان رسید

سیستم عامل بلک‌بری از ۴ ژانویه کار نمی‌کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۶
سیستم عامل بلک‌بری از ۴ ژانویه کار نمی‌کند
سیستم عامل بلک‌بری از ۴ ژانویه کار نمی‌کند

آی‌تی‌من- اگر از کاربران گوشی‌های قدیمی‌ بلک‌بری با سیستم عامل BlackBerry هستید، تاکنون می‌توانستید به استفاده از آن برای برخی از کارهای اساسی مانند مرور وب و تماس‌های تلفنی ادامه دهید. 

اما سرنوشت این سیستم‌عامل این هفته آینده تغییر می‌کند، زیرا بلک بری اعلام کرده است که به پشتیبانی از خدمات قدیمی‌برای سیستم عامل BlackBerry و BlackBerry PlayBook OS پایان می‌دهد.

بنابراین اگر گوشی تلفن همراهی دارید که دارای سیستم عامل BlackBerry 10 یا BlackBerry 7.1 یا قبل از آن است، از سه روز دیگر یعنی  چهارم ژانویه 2022 دیگر کمپانی بلک‌بری از آن پشتیبانی نخواهد کرد:

بلک بری می‌گوید وای‌فای و داده‌های تلفن همراه نیز ممکن است غیرقابل دسترس شوند و برنامه‌هایی از جمله BlackBerry Link، BlackBerry Desktop Manager، BlackBerry World، BlackBerry Protect، BlackBerry Messenger و BlackBerry Blend عملکرد محدودی خواهند داشت.

تبلت بلک بری PlayBook نیز به پایان عمر خود رسیده است، به این معنی که هرکسی که از تبلت یک دهه قدیمی‌استفاده می‌کند، از 4 ژانویه دسترسی به امکانات این دستگاه‌ها به شدت محدود خواهد شد. 

اما این واقعیت که بلک‌بری یک سال پس از عرضه این تبلت را متوقف کرد، نشان می‌دهد که احتمالا هیچ‌وقت در وهله اول این همه تعداد دارندگان PlayBook وجود نداشتند و مطمئناً این تعداد در دهه گذشته کاهش یافته است.

البته جالب است بدانید که اپل و آیفون اصلی‌ترین دلیل خروج بلک‌بری از بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند.

مطمئنا آیفون در سال ۲۰۰۷ کل صنعت گوشی‌های هوشمند را تغییر داد؛ اما تقریبا تمامی‌سازندگان گوشی در آن زمان باور نداشتند که اپل چنین تأثیری بر بازار داشته باشد.  هنگامی‌که اپل اولین آیفون را معرفی کرد، چندین مدیر RIM (شرکت مادر بلک‌بری) آیفون را به سخره گرفتند؛ زیرا فکر می‌کردند مصرف‌کنندگان هرگز گوشی هوشمندی با صفحه لمسی و صفحه‌کلید مجازی نمی‌خواهند.

بااین‌حال، مصرف‌کنندگان در عمل، از داشتن یک گوشی هوشمند با نمایشگر لمسی بزرگ استقبال کردند و درحالی‌که آیفون به موفقیت بزرگ جهانی تبدیل می‌شد، ارزش بازار بلک‌بری تنها در سال‌های پس از معرفی اولین آیفون به‌میزان قابل توجهی کاهش یافت و این شرکت با تصمیمات اشتباه خود اکثر کاربرانش را ازدست داد.

از سوی دیگر، شرکت‌هایی نظیر سامسونگ به‌سرعت مسیر اپل را با گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر لمسی دنبال کردند تا در بازار باقی بمانند و زمانی که بلک‌بری تصمیم گرفت با گوشی‌های هوشمند خود ادامه دهد، دیگر خیلی دیر شده بود.  به‌هرحال، اگر هنوز از گوشی کلاسیک بلک‌بری در سال ۲۰۲۱ استفاده می‌کنید، بهتر است در اسرع وقت از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید؛ چراکه ممکن است تمامی‌اطلاعات شما پس از پایان پشتیبانی حذف یا با اختلال مواجه شود.

البته هنوز مشخص نیست پس از قطع کامل سرویس اینترنت بلک بری در 4 ژانویه، این شرکت به کار خود ادامه خواهند داد یا خیر.
کد مطلب : ۲۷۷۹۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما