۰

ضرب الاجل سازمان حفاظت از داده اروپا به «یوروپل»

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۶
ضرب الاجل سازمان حفاظت از داده اروپا به «یوروپل»
ضرب الاجل سازمان حفاظت از داده اروپا به «یوروپل»

آی‌تی‌من- سازمان ناظر حفاظت از داده اروپا(EDPS)   به یوروپل یک سال فرصت داده تا مخازن داده‌اش را بررسی و سپس داده‌هایی که به تحقیقات مجرمانه مربوط نیست را حذف کند.

طبق گزارش گاردین، حجم کل داده‌های ذخیره شده در سیستم‌های یوروپل حدود ۴پتابایت (معادل صدها میلیارد صفحه متون چاپ شده) و شامل داده‌هایی درباره حداقل یک چهارم میلیون مظنونین فعلی یا سابق عملیات‌های تروریستی و جنایات و دیگر افرادی است که در شبکه‌های تماس این سازمان وجود داشته‌اند. داده‌های مذکور از تحقیقات جنایی انجام شده توسط مقامات پلیس ملی در کشورهای اتحادیه اروپا استخراج و بعدا با یوروپل به اشتراک گذاشته شده است.

سازمان ناظر حفاظت از داده اروپا در متن بیانیه خود اعلام کرده در سال ۲۰۱۹ میلادی تحقیقی درباره شیوه کنترل داده‌های حساس در یوروپل انجام و مشخص شد این سازمان داده‌های خصوصی مظنونین جرائم و تروریسم را بدون بررسی‌های کافی در مورد موجه بودن نظارت بر افراد ذخیره می‌کند. یک سال بعدEDPS  برای عدم پیروی از قوانین مربوط به داده‌ها و قراردادن شهروندان در معرض خطر ارتباط نادرست با فعالیت‌های مجرمانه، هشداری برای یوروپل صادر کرد.

در بیانیه EDPS آمده است: هرچند از آن زمان یوروپل اقداماتی را اجرا می‌کند، اما هنوز از درخواست سازمان برای تعریف بازه زمانی مناسب نگهداری داده‌ها جهت فیلتر و استخراج داده‌های شخصی مجاز برای تحلیل پیروی نکرده است. سازمان ناظر اروپا با توجه به نبود اقدامی‌شفاف در این خصوص، موثرتر اقدام کرده و به یورول یک سال فرصت داده تا داده‌های موجود را دسته بندی و مشخص کند کدامیک را می‌توان به طور قانونی نگه داشت. همچنین به یوروپل دستور داده شده تا هرگونه داده تازه که طی ۶ ماه دسته بندی نشده را حذف کند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۸۰۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما