کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روایتی صریح از مشکلات کارفرمایان در مواجهه با سازمان تامین اجتماعی

اتاق بازرگانی تهران , 26 دی 1400 ساعت 14:39

«زیر این چتر باران ‌می‌بارد» عنوان مستندی به کارگردانی کتایون جهانگیری است که با حمایت اتاق بازرگانی تهران در جشنواره سینما حقیقت سال گذشته روی پرده رفت، این مستند که نگاهی آسیب‌شناسانه به وضعیت سازمان تامین اجتماعی انداخته، اکنون در سایت‌هاشور، بخش اکران حقیقت قابل مشاهده است.



آی‌تی‌من-  نویسنده و کارگردان مستند «زیر این چترباران ‌می‌بارد» با اشاره به پیام این اثر توضیح داد: این مستند در طول 75 دقیقه به وضعیت سازمان تامین اجتماعی پرداخته و در پی کشف این حقیقت است که این سازمان به چه دلیل در چنین موقعیتی قرار گرفته و چگونه به نقطه ورشکستگی و سقوط نزدیک شده است.

کتایون جهانگیری در ادامه با بیان اینکه «میزان رضایت از کارکرد سازمان تامین اجتماعی پایین است و غالب مخاطبان این سازمان معتقدند که تامین اجتماعی قادر به ایفای وظایف خود نیست» افزود: حدود نیمی‌از مردم ایران با سازمان تامین اجتماعی سر و کار دارند و مخاطبان این سازمان‌ گروه زیادی از مردم از جمله کارگران، کارفرمایان و خانواده‌هایشان هستند. در این فیلم از زاویه دید کارفرمایان به رفتار سازمان تامین اجتماعی نگریسته شده و روایتی صریح از آثار این رفتارها بر تولید و اقتصاد تولید دارد.

او تاکید کرد که در این اثر مستند به وضعیت کارگران نیز پرداخته شده و نشان داده شده است که چگونه کارگران هم قربانی شده و حقوقشان نادیده انگاشته ‌می‌شود. جهانگیری با بیان اینکه «نمایش این اثر در جشنواره سال گذشته، واکنش‌هایی را از سوی مدیران وقت سازمان تامین اجتماعی در پی داشت» ادامه داد: هدف از ساخت این مستند آن بوده است که باب گفت‌وگو میان بخش خصوصی و مدیران سازمان تامین اجتماعی باز شود. این امیدواری وجود دارد که این مستند با چالشی که ایجاد می‌کند، بتواند در بهبود شرایط این سازمان و مخاطبانش تاثیرگذار باشد. پیشنهاد من این است که این مستند در جلسه‌ای مشترک با حضور نمایندگان بخش خصوصی و مدیران سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اکران شود و پس از آن، دو طرف به گفت‌وگو با یکدیگر بپردازند.  او افزود: مخاطب عمده این فیلم، کارفرمایان و قشری است که با اقتصاد تولید سروکار دارند و البته کمترین بازدید هم از طرف همین قشر صورت گرفته است. بنابراین برای اثرگذاری این مستند و باز شدن باب گفت‌وگو، لازم است که استقبال بیشتری از آن صورت گیرد. اتاق بازرگانی تهران به منظور ترویج مفهوم کارآفرینی، ثروت‌آفرینی و توسعه فعالیت‌های مولد اقتصادی با همکاری جامعه هنرمندان و نهادهای بخش خصوصی و دولتی از سال 1398 اقدام به همکاری با جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت کرده است و به موجب این همکاری بخش «کارآفرینی» به این جشنواره افزوده شد تا مستندسازان به ساختن فیلم در این حوزه تشویق شوند. هم‌چنین اتاق تهران با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با ارائه طرح‌ها و سوژه‌ها و داده‌هایی که ساخت این مستندها را تسهیل می‌کند، تلاش کرد در راستای تولید بیشتر آثار ارزشمندی با موضوعات مشکلات اقتصادی، زندگی کارآفرینان و شکل‌گیری بنگاه‌های تولیدی صدای کارآفرینان را به گوش آحاد جامعه برساند. بر این اساس، سه مستند «ف.الف»، «زیر این چتر باران می‌بارد» و «راه ‌ناتمام» که تولید مشترک اتاق بازرگانی تهران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستند در جشنواره سال 1399 به نمایش درآمده و اکنون «زیر این چتر باران می‌بارد»در مرحله اکران قرار گرفته است.
 


کد مطلب: 278053

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278053/روایتی-صریح-مشکلات-کارفرمایان-مواجهه-سازمان-تامین-اجتماعی

ITMen
  https://www.itmen.ir