۰

روایتی صریح از مشکلات کارفرمایان در مواجهه با سازمان تامین اجتماعی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۹
روایتی صریح از مشکلات کارفرمایان در مواجهه با سازمان تامین اجتماعی
روایتی صریح از مشکلات کارفرمایان در مواجهه با سازمان تامین اجتماعی

آی‌تی‌من-  نویسنده و کارگردان مستند «زیر این چترباران ‌می‌بارد» با اشاره به پیام این اثر توضیح داد: این مستند در طول 75 دقیقه به وضعیت سازمان تامین اجتماعی پرداخته و در پی کشف این حقیقت است که این سازمان به چه دلیل در چنین موقعیتی قرار گرفته و چگونه به نقطه ورشکستگی و سقوط نزدیک شده است.

کتایون جهانگیری در ادامه با بیان اینکه «میزان رضایت از کارکرد سازمان تامین اجتماعی پایین است و غالب مخاطبان این سازمان معتقدند که تامین اجتماعی قادر به ایفای وظایف خود نیست» افزود: حدود نیمی‌از مردم ایران با سازمان تامین اجتماعی سر و کار دارند و مخاطبان این سازمان‌ گروه زیادی از مردم از جمله کارگران، کارفرمایان و خانواده‌هایشان هستند. در این فیلم از زاویه دید کارفرمایان به رفتار سازمان تامین اجتماعی نگریسته شده و روایتی صریح از آثار این رفتارها بر تولید و اقتصاد تولید دارد.

او تاکید کرد که در این اثر مستند به وضعیت کارگران نیز پرداخته شده و نشان داده شده است که چگونه کارگران هم قربانی شده و حقوقشان نادیده انگاشته ‌می‌شود. جهانگیری با بیان اینکه «نمایش این اثر در جشنواره سال گذشته، واکنش‌هایی را از سوی مدیران وقت سازمان تامین اجتماعی در پی داشت» ادامه داد: هدف از ساخت این مستند آن بوده است که باب گفت‌وگو میان بخش خصوصی و مدیران سازمان تامین اجتماعی باز شود. این امیدواری وجود دارد که این مستند با چالشی که ایجاد می‌کند، بتواند در بهبود شرایط این سازمان و مخاطبانش تاثیرگذار باشد. پیشنهاد من این است که این مستند در جلسه‌ای مشترک با حضور نمایندگان بخش خصوصی و مدیران سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اکران شود و پس از آن، دو طرف به گفت‌وگو با یکدیگر بپردازند.  او افزود: مخاطب عمده این فیلم، کارفرمایان و قشری است که با اقتصاد تولید سروکار دارند و البته کمترین بازدید هم از طرف همین قشر صورت گرفته است. بنابراین برای اثرگذاری این مستند و باز شدن باب گفت‌وگو، لازم است که استقبال بیشتری از آن صورت گیرد. اتاق بازرگانی تهران به منظور ترویج مفهوم کارآفرینی، ثروت‌آفرینی و توسعه فعالیت‌های مولد اقتصادی با همکاری جامعه هنرمندان و نهادهای بخش خصوصی و دولتی از سال 1398 اقدام به همکاری با جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت کرده است و به موجب این همکاری بخش «کارآفرینی» به این جشنواره افزوده شد تا مستندسازان به ساختن فیلم در این حوزه تشویق شوند. هم‌چنین اتاق تهران با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با ارائه طرح‌ها و سوژه‌ها و داده‌هایی که ساخت این مستندها را تسهیل می‌کند، تلاش کرد در راستای تولید بیشتر آثار ارزشمندی با موضوعات مشکلات اقتصادی، زندگی کارآفرینان و شکل‌گیری بنگاه‌های تولیدی صدای کارآفرینان را به گوش آحاد جامعه برساند. بر این اساس، سه مستند «ف.الف»، «زیر این چتر باران می‌بارد» و «راه ‌ناتمام» که تولید مشترک اتاق بازرگانی تهران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستند در جشنواره سال 1399 به نمایش درآمده و اکنون «زیر این چتر باران می‌بارد»در مرحله اکران قرار گرفته است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۰۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين