۰
رئیس مرکز تجاری ایران در امارات مطرح کرد

۱۰۰ شرکت در همایش فرصت‌های تجاری ایران در امارات حاضر می‌شوند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۳
۱۰۰ شرکت در همایش فرصت‌های تجاری ایران در امارات حاضر می‌شوند
۱۰۰ شرکت در همایش فرصت‌های تجاری ایران در امارات حاضر می‌شوند

آی‌تی‌من-  محمدرضا طلایی گفت: هیات تجاری اعزامی‌ایران به امارات قرار است فردا ۱۷ بهمن‌ماه متشکل از ۲۵ شرکت داخلی به امارات بروند. این هیات ۱۸ بهمن از اکسپو دوبی بازدید داشته و در نهایت ۱۹ بهمن‌ماه هم در همایش فرصت‌های تجاری ایران و امارات شرکت خواهند کرد که این همایش از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۳ بعدازظهر با حضور شرکت‌های ایرانی مقیم امارات، اعضای هیات تجاری و ثبت‌نام کنندگان، شرکت‌های اماراتی و شرکت‌های خارجی حاضر در امارات برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران ادامه داد: در این همایش از بسیاری از فعالان اقتصادی کشورهای منطقه شامل اعضای اتاق‌های بازرگانی دوبی، عمان و قطر و تمام شوراهای بازرگانی که در دوبی به ثبت رسیده‌اند دعوت شده است. همچنین برگزاری این همایش به اطلاع سفارتخانه‌های خارجی مقیم تهران هم رسیده تا به طرف‌های مقابل خود که در امارات حضور دارند برای حضور در این همایش کمک کنند.

طلایی با بیان اینکه این همایش بعد از وقفه‌ای طولانی قرار است برگزار شود توضیح داد: هدف از برگزاری این همایش توسعه روابط تجاری ایران و امارات است و قرار است ایران در یک نگاه فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خود را به شرکت‌های مستقر در امارات معرفی کند.
او افزود: در این همایش قصد داریم پتانسیل‌های موجود کشور در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی و تجاری و شرکت‌های دانش‌بنیان را معرفی کنیم. شرکت‌های ایرانی و اماراتی هم در انتهای برنامه دو ساعت فرصت دارند که با طرف‌های مقابلشان وارد مذاکره شوند.

رئیس مرکز تجاری ایران در امارات با اشاره به مانع‌تراشی تحریم‌ها در گسترش روابط تجاری ایران و امارات بیان کرد: خود شرکت‌ها باید برای دور زدن تحریم‌ها فکری کنند. ما صرفاً زمینه حضور شرکت‌های ایرانی را در بازار امارات فراهم می‌کنیم و شرایطی ایجاد می‌کنیم که این شرکت‌ها بتوانند طرف‌های خودشان را در امارات پیدا کنند.

طلایی با تأکید بر به‌کارگیری فناوری اطلاعات در برگزاری این همایش تجاری گفت: در این همایش علاوه بر اینکه پخش زنده داریم جلسات
 B 2 B مجازی نیز برگزار خواهد شد تا آن‌هایی که امکان حضور در کشور امارات را نداشتند بتوانند به صورت مجازی شرکت کنند. در کنار این هم نمایشگاه مجازی ایران و امارات با حضور ۱۲۵ شرکت که تا الآن ثبت‌نام کرده و غرفه‌های مجازی خود را تکمیل کرده‌اند در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۳۰ بهمن ادامه خواهد داشت.

او افزود: ما در برگزاری این همایش تلاش کردیم با استفاده از فناوری اطلاعات این رویداد مختص به برگزاری در ۱۹ بهمن‌ماه نباشد و تلاش کردیم تا شرکت‌ها در طول یازده روز بعد از آن هم بتوانند استفاده مناسبی از این فضا داشته باشند.

طلایی بر این اساس ابراز امیدواری کرد: نه کرونا و نه تحریم‌ها نتوانند شرایط برگزاری این همایش و گسترش روابط تجاری ایران و امارات را تحت تأثیر قرار دهند.
کد مطلب : ۲۷۸۲۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما