۰

سقوط آزاد ارزش سهام فیس بوک در بورس ‌آمریکا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۱
سقوط آزاد ارزش سهام فیس بوک در بورس ‌آمریکا
سقوط آزاد ارزش سهام فیس بوک در بورس ‌آمریکا

آی‌تی‌من-  هنگامی‌ که بازارها در ساعت 4 بعدازظهر به وقت محلی بسته شدند، سهام این شرکت به 323 دلار در هر سهم رسید، اما تنها نیم ساعت بعد به 249 دلار سقوط کرد و تقریباً 23 درصد کاهش یافت. تنها در 11 دقیقه اول معاملات پس از شروع ساعت کاری، 16 میلیارد دلار از ارزش بازار متا از بین رفته بود.

آنچه باعث فروش سهام متا شد، گزارش سه ماهه این شرکت بود که درآمد، سود هر سهم و تعداد کاربران فعال روزانه و ماهانه کمتر از رقم مورد انتظار سرمایه گذاران را نشان داد.

بر اساس این گزارش، سود هر سهم متا نیز به 3.67 دلار رسید که کمتر از 3.84 دلار مورد انتظار بود.

تعداد کاربران فعال روزانه (DAU) به 1.93 میلیارد نفر رسید که کمتر از 1.95 میلیارد مورد انتظار بود، در حالی که کاربران فعال ماهانه (MAU) نیز کمتر از رقم 2.95 بود که پیش بینی می‌شد و به گفته پایگاه اینترنی استریت اکانت به 2.91 میلیارد رسید. همچنین پس از کاهش قیمت سهام متا، مارک زاکربرگ نیز به رتبه دوازدهم در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجله فوربس سقوط کرد.

زاکربرگ در طول یک روز 29.7 میلیارد دلار (25.9 درصد) از دست داد و در حال حاضر ثروت او 84.8 میلیارد دلار برآورد شده است. این کاهش روزانه سرمایه یکی از بزرگترین سقوط‌ها در تاریخ است.

به گفته این مجله، احتمالاً فقط ایلان ماسک در لیست از دست دادن سرمایه از زاکربرگ جلوتر است. سال گذشته، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا در یک روز 33 میلیارد دلار ضرر کرد. بر اساس گزارش شبکه سی ان ان بی، زاکربرگ از سال 2015 در فهرست 10 ثروتمندترین افراد قرار داشته است. در رده بندی میلیاردرهای بلومبرگ، زاکربرگ با دارایی خالص 89.6 میلیارد دلار در رتبه دهم قرار دارد. بر اساس این رتبه بندی، رئیس متا 31 میلیارد دلار ضرر کرده است.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۸۲۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما