۰

هزینه‌کرد جهانی IT امسال افزایش پیدا می‌کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۴
هزینه‌کرد جهانی IT امسال افزایش پیدا می‌کند
هزینه‌کرد جهانی IT امسال افزایش پیدا می‌کند

آی‌تی‌من-  طبق جدیدترین پیش‌بینی شرکت گارتنر، هزینه IT جهانی با وجود تورم رو به رشد، اختلالات ژئوپلیتیکی و کمبود نیروهای ماهر، در سال ۲۰۲۲ جمعا به ۴.۴ تریلیون دلار می‌رسد.

این شرکت مشاوره و تحقیقات فناوری اطلاعات خاطرنشان کرده که حتی با وجود تمامی‌این عوامل، مدیران ارشد فناوری اطلاعات سرمایه گذاریهای IT خود را امسال سرعت می‌دهند زیرا انعطاف پذیری و چابکی بیشتر، پاسخ به اختلالات را برای آنها راحت‌تر می‌کند.

همزمان، تاثیر تورم روی سخت افزار IT مانند تلفنهای هوشمند و رایانه‌های سازمانی، در حال از بین رفتن است اما به تدریج به بخش نرم افزار و خدمات سرایت می‌کند.

در این بین، عدم وجود استعدادهای IT به خدمات رقابتی بیشتری منتهی شده است و به همین دلیل فراهم کنندگان خدمات فناوری، قیمت‌هایشان را افزایش می‌دهند و این امر به نوبه خود به افزایش رشد هزینه برای سخت افزار و نرم افزار IT در طول امسال و سال آینده کمک می‌کند.

طبق گزارش گارتنر، ظهور نرم افزار کاربرد سازمانی، نرم افزار زیرساخت و خدمات مدیریت شده در کوتاه مدت و بلندمدت، نشان می‌دهد که گذار دیجیتالی یک روند ادامه‌دار است. در برنامه بودجه IT امسال مدیران ارشد فناوری اطلاعات، ۲۱۸ میلیون دلار به سیستم‌های دیتاسنتر، ۶۷۴  میلیون دلار به نرم افزار، ۸۲۴ میلیون دلار به دستگاه‌ها، ۱.۲ تریلوین دلار به خدمات IT و ۱.۴ میلیارد دلار به خدمات ارتباطی مانند سیستم‌های تلفن سازمانی و سرویس‌های VoIP تعلق می‌گیرد.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۵۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما