۰

پشیمانی از فروش مدیر سابق واتس‌اپ از فروش این اپلیکیشن به فیس‌بوک

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۸
پشیمانی از فروش مدیر سابق واتس‌اپ از فروش این اپلیکیشن به فیس‌بوک
پشیمانی از فروش مدیر سابق واتس‌اپ از فروش این اپلیکیشن به فیس‌بوک

آی‌تی‌من- آرورا که خود در مذاکرات واگذاری واس اپ به فیس بوک حضور داشته مدعی شده نسخه فعلی این اپلیکیشن تنها سایه ای از نسخه‌های اولیه واتس اپ است.

فیس بوک واتس اپ را در جریان یک معامله چند میلیارددلاری خریداری کرده بود که آن را به بزرگترین خرید اینشرکت تبدیل کرد. این خرید حدود پنج سال پس از راه‌اندازیواتس اپ و سه سال پس از پیوستن آرورا به این شرکت اتفاق افتاد.

وی در مجموعه‌ای از توییت‌ها در مورد شرایط پیرامون اینمعامله و قول‌هایی که فیس‌بوک برای متقاعد کردن برایان اکتون موسس واتس‌اپ برای فروش این برنامه به غول رسانه‌هایاجتماعی داده بود، صحبت کرده است.

او گفته: در سال 2014، من مدیر بازرگانی واتس اپ بودم و در مورد فروش 22 میلیارد دلاری به فیس بوک کمک کردم. اما امروز پشیمانم.

به گفته آرورا، فیس بوک در سال‌های 2012 و2013 برای خریداین اپلیکیشن پیام رسان به واتس اپ مراجعه کرده بود و هر دو بار این پیشنهاد رد شده بود. با این حال، فیس بوک بار دیگر در سال 2014 به سراغ واتس اپ آمد.

آرورا ادعا می‌کند پیشنهاد فیس بوک در سال 2014 به دلیلوعده‌های داده شده توسط زاکربرگ شبیه به یک شراکت بود. این وعده‌ها عبارت بودند از پشتیبانی کامل از رمزگذاریسرتاسری، عدم نمایش تبلیغات، عدم استخراج اطلاعات کاربران، استقلال تصمیم گیری مؤسس و مدیر عامل وقت واتس اپ.

او همچنین اضافه کرده که فیسبوک با شرایط زیر موافقت کرده است، اما در نهایت این وعده‌ها عملیاتی نشد. در نهایت رسوایی کمبریج آنالیتیکا نشان داد اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر فیس بوک توسط کمبریجآنالیتیکا بدون رضایت کاربر جمع آوری شده است. در واکنش برایان اکتون موسس واتس اپ توییتی به اشتراک گذاشت و از مردم خواست برنامه فیسبوک را حذف کنند.

آرورا در حمله به سیاست‌های فیس‌بوک به علت سواستفاده از داده‌های کاربران گفت: هیچ‌کس در ابتدا نمی‌دانست که فیس‌بوک به هیولایی مانند فرانکشتاین تبدیل می‌شود که داده‌های کاربران را می‌بلعد و پول‌های کثیف را بیرونمی‌ریزد. ما هم نمی‌دانستیم.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۸۷۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما