۰

افزایش ظرفیت پهنای باند داخلی برای طرح اصلاح یارانه‌ها

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۵
افزایش ظرفیت پهنای باند داخلی برای طرح اصلاح یارانه‌ها
افزایش ظرفیت پهنای باند داخلی برای طرح اصلاح یارانه‌ها

آی‌تی‌من- مهدی سالم با اشاره به ظرفیت‌های همکاری وزارت ارتباطات در طرح «باز توزیع عادلانه و مردمی‌سازی نظام پرداخت یارانه‌ها» گفت: وزارت ارتباطات آماده کمک رسانی فنی به دستگاه‌های مجری و مرتبط با این طرح است.

وی گفت: هم اکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت داخلی برای IP‌های مدنظر سازمان‌های مجری طرح اصلاح نظام یارانه‌ها، تا دو برابر افزایش یافته است.

سالم درباره مسوولیت‌های فنی وزارت ارتباطات در اجرای مطلوب‌تر این طرح افزود: وزارت ارتباطات آماده کمک به زیرساخت‌های فنی مورد نیاز وزارتخانه‌های رفاه، کشاورزی و اقتصاد است. سخنگوی وزارت ارتباطات با بیان اینکه کارگروه ویژه‌ای برای اقدامات تبیینی و نیز اقدامات حوزه‌های پشتیبانی و عملیاتی مرتبط با این طرح در وزارت ارتباطات تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا هم اکنون سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال تقویت مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) است و در حوزه ارسال پیامک‌های ستاد هدفمندی برای خانوارها نیز تیم وزارت ارتباطات مطابق با وظایف محوله خود، مشغول کار است.

سالم اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات ایران کاملاً آماده سرویس دهی به مجموعه‌های ذیربط است و هر کدام از سازمان‌های متولی می‌توانند درخواست خود را در این راستا به وزارت ارتباطات اعلام کنند.

وی در مورد دلایل اختلال در سایت هدفمندی یارانه‌ها در روزهای اخیر نیز تاکید کرد: این موضوع ارتباطی با دیتاسنتر وزارت ارتباطات نداشته و دلیل آن حجم ورودی انبوه به واسطه تقاضای مردم در یک بازه زمانی بوده که روی این سایت مشکلات فنی به وجود آورد و البته مقطعی بود. اما به طور کل پیگیری این موضوع مربوط به حیطه وظایف وزارت ارتباطات نمی‌شود.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۸۸۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين