۰
23 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و آمادگی برای توسعه فعالیت‌ها به خارج از کشور

گزارش عملکرد سال 1400 حرکت اول منتشر شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵
گزارش عملکرد سال 1400 حرکت اول منتشر شد
گزارش عملکرد سال 1400 حرکت اول منتشر شد

آی‌تی‌من-  این شرکت با معرفی تفضیلی استارت‌آپ‌های سبد سرمایه گذاری خود اعلام کرد که از ابتدای فعالیت در یازده کسب و کار سرمایه گذاری مستقیم انجام داده و در سالی که گذشت با تمرکز بر دو حوزه رسانه و فناوری دو کسب و کار نت باکس و نبض را به سبد خود اضافه کرده است.
هم افزایی با خانواده همراه اول و مفهوم پول هوشمند
در یادداشت محمدمهدی عباسخانی، مدیرعامل این شرکت، هم افزایی شکل گرفته با گروه همراه اول و استفاده از زیرساخت‌های همراه اول (زیرساخت‌های تبلیغات، فنی، پیامکی، تسهیل‌گیری در ارتبطات تیم‌ها با سایر شرکت‌های گروه و همچنین بازیگران صنایع مرتبط و ...) جهت توسعه شرکت‌های پرتفو از مهم‌ترین دستاوردهای خدمات پس از سرمایه گذاری سالی که گذشت، عنوان شده است و این اقدام به همراه خدمات مشاوره مالی، فنی، بازاریابی و توسعه کسب و کار در راستای نهادینه سازی مفهوم پول هوشمند معرفی شده است. مروری بر عملکرد حرکت اول در ارزیابی طرح‌ها نشان از ورود 275 طرح به مرحله بررسی و رد شدن حدود 75 درصد این طرح‌ها در مرحله اول دارد که از مهم‌ترین دلایل رد آنها به ترتیب، عدم تطابق با مرحله عمر کسب و کار و عدم تایید قابلیت‌های طرح و عدم تطابق با حوزه‌های سرمایه‌گذاری و عدم جذابیت اندازه بازار هدف عنوان شده است.
بر اساس این گزارش، بیشترین طرح‌های‌ دریافت شده با اختلاف در حوزه تجارت الکترونیکی و تبلیغات بوده است
 ارتباطات و شبکه سازی
یکی از بخش‌هایی که حرکت اول در سال گذشته عملکرد مناسبی داشته است مبحث ارتباطات و شبکه سازی ست که بر اساس ترازیابی جهانی و بررسی فاکتورهای کلیدی یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) موفق مسیر هدفمندی طراحی کرده است. از جمله اقداماتی که این شرکت در این بخش معرفی کرده است می‌توان به ایجاد ارتباط با بازیگران فعال اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی از جمله عضویت در هیات مدیره انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر کشور، عضویت در شورای راهبری رویداد صادراتی صدتکاپو، عضویت در شورای راهبردی نشست سرمایه گذاری فناوری(TIM) و همچنین عقد تفاهم نامه همکاری مشترک با پارک‌های علم و فناوری است.
تولید و انتشار محتوای منحصر به فرد من جمله همکاری در ترجمه کتاب راهنمای رشد انفجاری با انتشارات نشر نوین و همچنین تولید برنامه صفر و یک از شبکه دوم سیما از دیگر دستاوردهای حرکت اول در این بخش بوده است.
 حرکت اول و زنجیره ارزش در مراحل عمر استارت‌آپ
با توجه به این گزارش دسته بندی مرحله عمر استارت‌آپ و نقطه ورود حرکت اول و زنجیره ارزش خود بدین ترتیب است. طبق این دسته‌بندی سرمایه‌گذاری در مرحله ایده و کشت بر عهده‌هاب‌های حرکت اول، در مرحله ایده بر عهده صندوق کارآفرینان اول (در سالی که گذشت حرکت اول توانسته است مجوز تاسیس آن را از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کند) و در مرحله میانی و رشد حرکت اول نقش سرمایه گذار را خواهد داشت.
حرکت اول در این گزارش اعلام کرده است که در سال گذشته، زیرساخت‌های لازم برای تحقق اهداف سرمایه‌گذاری بین‌المللی خود را نهایی کرده و همچنین 23میلیارد تومان در مرحله شتابدهی و در 22 استارت‌آپ سرمایه گذاری کرده و عملکرد، حوزه‌های سرمایه گذاری و سبد سرمایه گذاری 3‌هاب (هاب شیراز،‌هاب اصفهان و‌هاب بهشتی) را ارایه داده است.
برنامه‌های آتی حرکت اول 
با نگاه کلی به این گزارش، به نظر می‌رسد در سال آتی تمرکز حرکت اول بر خدمات پس از سرمایه گذاری و تقویت مدل هم‌افزایی با گروه همراه اول به همراه شناسایی و سرمایه گذاری در استارت‌آپ‌های متناسب با مرحله عمر و حوزه هدف در داخل و خارج کشورخواهد بود.
کد مطلب : ۲۷۹۳۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما