۰

جلوگیری از محدودیت اینترنت وعده شما به مردم بوده است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
جلوگیری از محدودیت اینترنت وعده شما به مردم بوده است
جلوگیری از محدودیت اینترنت وعده شما به مردم بوده است

آی‌تی‌من- این سازمان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور با تاکید بر وابستگی معیشت میلیون‌ها نفر به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها خواستار رفع محدودیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و نیز آزادی بازداشتی‌های فعال در صنف فناوری اطلاعات شد.

در این نامه آمده است:
«ما امضاکنندگان این نامه به نمایندگی از همه نهادها، کسب‌وکارها و اشخاصی که زندگی خود را بر اینترنت بنا نهاده‌اند از شما می‌خواهیم همه اختیارات قانونی خود را به کار بگیرید و از ایجاد محدودیت در دسترسی به اینترنت جلوگیری کنید. این وعده‌ای است که شما در زمان انتخابات هم به مردم داده‌اید.

دسترسی به اینترنت برای قریب به پنجاه میلیون نفر از مردم ایران مترادف دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها است و معیشت میلیون‌ها نفر به این ابزارها گره خورده که بخش مهمی‌از آنها کسب و‌ کارهای کوچک خانگی و محلی هستند. طبیعی است هرگونه فیلتر کردن یا ایجاد اختلال و محدودیت در دسترسی به اینترنت منجر به ایجاد اختلال در زندگی آحاد شهروندان شده و نارضایتی‌‌های جدی ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر تنها بخش اقتصاد کشور که در ده سال اخیر رشد پایدار دو رقمی‌داشته اقتصاد دیجیتال است. در این ده سال، هزاران شرکت کوچک و بزرگ که عمدتا دانش‌بنیان هستند و ده‌هاهزار نفر از شاغلان در این صنعت موفق شده‌اند علیرغم رکود، تورم و تحریم به رشد اقتصاد کشور یاری رسانند. بازیگران این صنعت حق دارند نگران عادی‌ شدن اختلال و محدودیت در اینترنت و دیگر ابزارهای ارتباطی نظیر پیامک باشند.

اقتصاد دیجیتال بدون وجود یک زیرساخت اینترنت امن، پایدار و به صرفه معنا ندارد. سرمایه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این صنعت، ساختمان و املاک و ماشین‌‌آلات نیست بلکه اعتماد کاربران و امید کارکنان آنهاست اما تداوم وضعیت فعلی اینترنت هم به اعتماد کاربران لطمه می‌زند هم امید کارکنان را از بین می‌برد.

ما امضاکنندگان این نامه هم به عنوان اعضای صنف فناوری اطلاعات و هم به عنوان بخشی از آحاد جامعه انتظار داریم حاکمیت به خواسته خیرخواهانه و نگرانی وطن‌دوستانه ما توجه کند و روند محدودسازی ابزارهای ارتباطی جامعه و برخورد با فعالین فناوری و تخریب اعتماد عمومی ‌به سرویس‌های داخلی را متوقف کند.

رفع محدودیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و نیز آزادی هرچه سریعتر افرادی که به دلیل فعالیت‌ در این صنعت بازداشت شده‌اند گام نخست برای بازسازی این اعتماد است.»

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام کرده که اعضای این سازمان در صورت موافقت، می‌توانند تا روز پنج‌شنبه 5 آبان، همراهی خود را با ارسال این نامه اعلام کنند و پس از جمع‌آوری اسامی، نامه برای رییس جمهوری ارسال خواهد شد.

همچنین هر یک از پرسنل شرکت‌ها یا فروشگاه‌های عضو سازمان می‌توانند به طور جداگانه با درج نام خود و نام شرکت یا فروشگاه مربوطه موافقت‌شان را با ارسال این نامه اعلام کنند.

 
کد مطلب : ۲۸۰۰۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما