۰
رییس کمیسیون گردشگری اتاق تهران:

محدودیت‌های اینترنت، صنعت گردشگری را زمین‌گیر کرده است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
محدودیت‌های اینترنت، صنعت گردشگری را زمین‌گیر کرده است
محدودیت‌های اینترنت، صنعت گردشگری را زمین‌گیر کرده است

آی‌تی‌من- علی‌اکبر عبدالملکی با بیان این مطلب گفت: به هرحال بخش بزرگی از تعاملات فعالان حوزه گردشگری و صنایع مرتبط با آن از جمله تبلیغات، هنر، ورزش و ... در دو پلتفرم واتساپ و به ویژه اینستاگرام در جریان بود. فعالان این حوزه بعد از فیلترینگ تلگرام به این دو اپلیکیشن رجوع کرده بودند و در این سال‌ها خودشان را با این شرایط وفق داده بودند. اما متأسفانه باز هم با اعمال محدودیت‌های جدید کسب‌وکار آن‌ها با تهدید جدی مواجه شده است.

او افزود: به عنوان مثال برای صدور بلیت هواپیما و یا ارسال مدارک، محدودیت‌های اینترنت و کاهش سرعت ما را با مشکل مواجه کرده است. به علاوه ما با ایرلاین‌های خارجی در ارتباطیم و برای گرفتن یک بلیت از سایت‌های خارجی باید از فیلترشکن استفاده کنیم که به همین دلیل آن سایت خارجی ما را به عنوان هکر شناسایی می‌کند و دسترسی ما را قطع می‌کند.

عبدالملکی با اشاره به برخی راه‌حل‌های ارائه‌شده از سوی مسوولین بیان کرد: می‌گویند پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی را جایگزین انواع خارجی آن کنید. اما سؤال این است که وقتی مردم آن‌طور که باید به این پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی اعتماد ندارند ما چگونه می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. به علاوه مگر این پلتفرم‌ها داخلی اساساً ظرفیت استفاده تعداد زیاد از کاربران را دارد؟!

او تأکید کرد: نکته دیگر اینکه ارتباط امری دو سویه است و ما نمی‌توانیم دور خودمان دیوار بکشیم. وقتی کاربران خارجی امکان استفاده از پلتفرم‌های داخلی ما را ندارند و یا اصلاً اعتمادی به استفاده از آن‌ها ندارند چطور می‌خواهیم با توریست‌های دیگر کشورها در ارتباط باشیم.

عبدالملکی با بیان آنکه مسوولین باید پیش از اینکه صنعت گردشگری بیش از این آسیب ببیند تصمیمی‌بگیرند، گفت: آیا با ادامه این وضع صنعت گردشگری می‌تواند رشدی داشته باشد؟ این صنعت بعد از بلای کرونا، تازه در حال برخاستن و جان گرفتن بود که حالا با بلای قطعی اینترنت و مشکلات داخلی مواجه شده است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۰۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما