کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روبیکا: به پیام‌های کاربران دسترسی نداریم

فارس , 18 آبان 1401 ساعت 10:10

روبیکا اعلام کرد که از ابزار هوش مصنوعی یا گزارش مخاطبین برای تشخیص و حذف محتوای نامناسب بهره می‌برد که این پایش صرفا در گروه‌ها و کانال‌های عمومی‌روبیکا ممکن است و این پلتفرم، هیچگونه دسترسی به پیام‌های شخصی کاربران ندارد.



آی‌تی‌من-  روابط عمومی‌ روبیکا در توضیح خبری که اخیرا توسط خبرگزاری فارس منتشر شده است،  اعلام کرد: نظر به انتشار خبری در مورخه 15 آبان ماه 1401 در خبرگزاری فارس با عنوان «مدیر محتوای روبیکا: پالایش محتوای غیراخلاقی با هوش مصنوعی صورت می‌گیرد» که با هدف پیگیری گزارش درخواست یکی از کاربران آن خبرگزاری محترم نگارش شده، و همچنین سوال بسیاری از کاربران در این مورد، نکاتی جهت تنویر افکار عمومی‌و شفافیت بیشتر قابل توجه است که به این شرح ایراد می‌شود:

روبیکا، به مانند بسیاری از پلتفرم‌ها، پیام‌رسان‌ها و ابزارهای شبکه اجتماعی نام آشنا و مطرح جهانی، برای پایش مطالبی که به عناوین مستهجن یا خشونت آمیز، درکانال‌ها و گروه‌های پیامرسان روبیکا و یا صفحات روبینو منتشر می‌شود، از ابزار هوش مصنوعی یا گزارش مخاطبان بهره مند می‌شود. پس از وصول چنین گزارشاتی، موضوع توسط نیروی انسانی بررسی و طبق ضوابط و مقررات، در صورت تشخیص محتوای نامناسب، نسبت به حذف آن اقدام خواهد شد. این پروتکل، مشابه قوانین و پروتکل‌های سایر پلتفرم‌های اجتماعی جهانی اجرا می‌شود. 

گفتنی است، این پایش صرفا در گروه‌ها و کانال‌های عمومی‌روبیکا ممکن است و این پلتفرم، هیچگونه دسترسی به پیام‌های شخصی کاربران ندارد.
 


کد مطلب: 280169

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280169/روبیکا-پیام-های-کاربران-دسترسی-نداریم

ITMen
  https://www.itmen.ir