۰
پلیس:

مراقب گفت‌وگوهای‌تان در بازی‌های آنلاین باشید

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۷
مراقب گفت‌وگوهای‌تان در بازی‌های آنلاین باشید
مراقب گفت‌وگوهای‌تان در بازی‌های آنلاین باشید

آی‌تی‌من-  سرهنگ علی‌محمد رجبی با بیان تمایل برخی از کاربران فضای مجازی و تلفن‌های همراه هوشمند به انجام بازی‌های آنلاین و گروهی اظهارکرد: افرادی که قصد انجام چنین بازی‌هایی را دارند باید توجه داشته باشند که با رعایت یکسری نکات امکان سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و کلاهبرداری را از سودجویان سلب کنند.

وی با بیان اینکه افراد سودجو با حضور در محیط‌های گفت‌وگوی بازی‌های آنلاین به دنبال سوءاستفاده از کاربران و به خصوص کاربران کم سن و سال هستند، گفت: لازم است افرادی که چنین بازی‌هایی را انجام می‌دهند توجه داشته باشند که به هیچ عنوان اطلاعات و مشخصات خود را در فضای گفت‌وگوی این بازی‌ها برای دیگران فاش نکنند. بیان مواردی مانند اطلاعات هویتی، محل زندگی، شماره تلفن همراه و ... می‌تواند فرصت را برای سوءاستفاده افراد سودجو فراهم کند.

رجبی ادامه داد: همچنین کاربران این بازی‌ها باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان با افرادی که در این محیط آشنا می‌شوند، قرار ملاقات حضوری نگذارند. گاهی افراد سودجو با هویت دیگری خود را معرفی کرده و با حضور در محل ملاقات حضوری ممکن است اقدام به اخاذی، سرقت و ... از کاربران کنند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای فراجا ادامه داد: شیوه دیگر افراد سودجو در این فضا درخواست از کاربران دیگر برای نصب برخی از نرم افزارهاست، کاربران باید توجه داشته باشند که اگر فردی آنان را به هر بهانه‌ای به نصب نرم‌افزاری خاص ترغیب کرده یا از آنان خواست که بر روی لینکی خاص کلیک کنند، از انجام این کار حتما خودداری کنند. 

وی همچنین با بیان اینکه برخی از افراد در این فضا از دیگر بازیکنان درخواست می‌کنند تا نسبت به تشکیل گروه در دیگر پیام‌رسان‌ها اقدام کرده یا شبکه‌های اجتماعی آنان را دنبال کنند، اظهارکرد: کاربران به هیچ عنوان نباید با چنین درخواست‌هایی موافقت کنند، چرا که احتمال سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی آنان وجود دارد.

رجبی افزود: برخی دیگر از افراد نیز در محیط‌های گفت‌وگوی این بازی‌های آنلاین ادعاهایی مانند فروش ترفندهای بازی، ارتقا حساب و ... را مطرح می‌کنند که در این خصوص نیز کاربران باید توجه داشته باشندکه به هیچ عنوان فریب چنین ادعاهایی رانخورده و از پرداخت وجه به این افراد خودداری کنند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۰۱۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما