۲
۰

بهترین سرورهای بلید hp در بازار ایران

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۵۷
بهترین سرورهای بلید hp در بازار ایران
بهترین سرورهای بلید hp در بازار ایران
 
سرورهای بلید مجهز به سامانه مدیریتی خاص خود هستند که همراه با کیت توسعه گزینه مناسبی برای استقرار در دیتاسنترها هستند. این سرورها، در مقابل اشغال فضای کمتر در رک، توان پردازشی بیشتری ارائه می‌کنند و کابل‌کشی را ساده‌تر می‌کنند، زیرا تنها به یک ست کابل (کابل‌های پاور، کیبورد، موس، ویدئو و شبکه) برای تمام سرورهای Blade Enclosure نیاز است، در شرایطی که هنگام استفاده از رک‌مونت‌ها برای هر سرور به یک ست کابل نیاز داریم.

به ‌طور کلی، سرورهای Blade، سرورهایی هستند که طراحی کاملا فشرده‌ای دارند و به صورت مجموعه‌ای 8 یا 16 عددی در شاسی‌های C3000 و C7000 در رک نصب می‌شوند. در سرورهای بلید برخی از تجهیزات سخت‌افزاری موجود در سرورها حذف شده‌اند و به انکلوژر Blade منتقل شده‌اند. همچنین برای اطلاع از قیمت بلید سرورهای اچ پی ای می‌توانید روی لینک کنید.

HP BL870c Server Blade
سرور HP BL870c یکی دیگر از سرورهای تیغه‌ای اچ‌پی است که مجهز به پردازنده ایتانیوم سری 9500 اینتل است که حداکثر 768 گیگابایت حافظه (48 اسلات DIMM) را پشتیبانی می‌کند. این سرور مجهز به 8 پورت استاندارد شبکه CNA مخفف FlexFabric Converged Adapter است. سرور HP BL870c به لطف فناوری HP Blade Link توانسته است چند تیغه را برای ساخت سیستم‌های 2، 4 و 8 سوکتی ترکیب کند تا بالاترین سطح از مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری به دست آید.

این سرور در ابعاد 2 یا 4 یونیتی در بازار پیدا می‌شود و مجهز به کارت گرافیک یکپارچه ATI RN-50 و پردازنده ایتانیوم سری 9700 با فرکانس کاری 2.66 گیگاهرتز است که از حداکثر 768 گیگابایت حافظه اصلی پشتیبانی می‌کند. لازم به توضیح است که حافظه‌های اصلی مورد استفاده در این سرور از نوع DDR3 LRDIMM یا RDIMM هستند که توانایی شناسایی خطاها را دارند. کنترلر استوریج این سرور از نوع Smart Array P410I است و فرآیند مدیریت آن از طریق مکانیزم مدیریت یکپارچه iLO 3 به همراه بسته پیشرفته‌ای که اچ‌پی ارائه می‌کند، انجام می‌شود.

 

سرور تیغه‌ای HP BL890c
سرور تیغه‌ای یکپارچه HP BL890c مجهز به جدیدترین پردازنده ایتانیوم اینتل سری 9500 است که توسط 1.5 ترابایت حافظه (96 اسلات DIMM) پشتیبانی می‌شود و دارای 16 پورت استاندارد شبکه CNA مخفف FlexFabric Converged Adapter است. علاوه بر این، به فناوری منحصر به فرد HP Blade Link تجهیز شده که اجازه می‌دهد چند تیغه را برای ساخت سیستم‌های 2، 4 و 8 سوکتی ترکیب کنید تا به بالاترین سطح از مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری دست پیدا کنید.

سرورهای HP Integrity BL890c i4 توانایی کار با سرورهای پرولیانت و ذخیره‌ساز تحت شبکه اچ‌پی در BladeSystem c-Class Enclosure را دارند. HP Integrity BL890c i4 Server Blade در شاسی‌های چهار تا هشت تیغه‌ای که توانایی کار با پردازنده سری 9500 ایتانیوم اینتل را دارند به بازار عرضه می‌شوند تا دسترسی به حداکثر 64 هسته پردازشی برای انجام محاسبات سنگین‌ فراهم شود. شانزده پورت شبکه همگرا FlexFabric ده گیگابیتی تعبیه شده روی این سرور، پهنای باند بالایی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی و به ویژه آن‌هایی که حساس به زمان هستند، بدون مشکل قادر به استفاده از سرور فوق باشند. کنترلر آرایه هوشمند HP با کارایی بالا برای رید 0 و 1 همراه با کش 512 مگابایتی فرآیند خواندن اطلاعات از سرور فوق را تسریع می‌کند. علاوه بر این، 96 اسلات ماژول حافظه درون خطی دوگانه (DIMM) دستیابی به 1.5 ترابایت حافظه را امکان‌پذیر می‌کنند.

سرور تیغه‌ای HPE BL460c G8
سرور BL460c  مجهز به تراشه سری C600 اینتل بوده و از دو پردازنده، خانواده‌های Xeon E5-2600 یا Xeon E5-2600 v2/v3 پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌های V2 بسته به مدل، مجهز به 2 تا 12 هسته پردازشی هستند که هر کدام از فرکانس 3.5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند تا عملکرد پردازنده‌های مورد استفاده در این سرور نسبت به نسل قبل 24 درصد افزایش پیدا کند.

در صورتی که از دو پردازنده همراه با این سرور استفاده شود، در عمل دستیابی به 24 هسته فیزیکی امکان‌پذیر است که جوابگوی نیازهای کسب و کارهای کوچک تا متوسط است. این سرور مجهز به شانزده اسلات حافظه است که برای استفاده از تمامی اسلات‌های حافظه باید از هر دو پردازنده استفاده کنید، زیرا هر پردازنده هشت اسلات حافظه را کنترل می‌کند. لازم به توضیح است که سرور فوق از ماژول‌های RDIMM، LRDIMM یا ECC بافر نشده (UDIMM) پشتیبانی می‌کند تا دستیابی به حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت با استفاده از 16 ماژول DIMM امکان‌پذیر شود.

این سرور با پشتیبانی از فناوری Hot Plug از دیسک‌های SFF SAS، SATA یا SSD پشتیبانی کرده و مجهز به کنترلر ذخیره‌سازی HPE Smart Array P220i است. در مجموع باید بگوییم که BL460C به دلیل پشتیبانی از حداکثر دو پردازنده از سرورهای تیغه‌ای خوب بازار به شمار می‌رود و برای شاسی‌های HPE BladeSystem c3000 و c7000 طراحی شده که از سرورهای Gen1 تا Gen9 blade ProLiant پشتیبانی می‌کنند.

سرور HP ProLiant BL460c Gen 9
BL460c Gen 9 سروری انعطاف‌پذیر، بهینه و مناسب برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. سرور BL460 G9 توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های سری Xeon E5-2600v4 اینتل و رم‌های DDR4 را دارد که باعث می‌شوند عملکرد سریع‌تر و بهتری نسبت به سرورهای نسل قبل داشته باشد. سرور BL460c Gen 9 توانایی پشتیبانی از یک یا دو پردازنده از خانواده پردازنده‌های زئون Intel® Xeon® E5-2600 v3  و Intel® Xeon® E5-2600 v4  را دارد. این سری از پردازنده‌ها 4 تا 22 عدد هسته پردازشی ارائه می‌کنند تا مشکلی از بابت استفاده از این سرور در تعامل با بانک‌های اطلاعاتی وجود نداشته باشد.

به‌کارگیری رم‌های DDR4 با باس 2400 مگاهرتز باعث شده تا سرور فوق 33 درصد عملکرد بهتری در انجام عملیات پردازشی و به ویژه در تعامل با کنترلرهای ذخیره‌سازی داشته باشد. تعداد اسلات های DIMM این سرورها، 16 اسلات است و توانایی پشتیبانی از رم‌های LRDIMM و RDIMM را دارند. رم‌هایی که مجهز به قابلیت تشخیص خطا و ویژگی‌های فنی مثل Advanced ECC، Memory Mirroring و Memory Online Spare Mode هستند.

در مجموع سرور فوق از 2 ترابایت رم پشتیبانی می‌کند.


 
 
کد مطلب : ۲۸۰۴۳۳
نظرات شما
محمد
Iran, Islamic Republic of
عصر بخیر. واقعا می تونم بگم سرور تیغه‌ای HPE BL460c G8 یکی از بهترین سرورهای بلید hp عه. شرکت intel با این محصولش غوغا کرده.
تعمیر پرینتر
Iran, Islamic Republic of
تعمیر پرینتر
ممنون
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما