۰

راهنمای خرید گوشی 7 میلیون تومانی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۷
راهنمای خرید گوشی 7 میلیون تومانی
راهنمای خرید گوشی 7 میلیون تومانی

 ردمی ‌نوت 11 پرو نسخه 4G؛ هفت میلیون تومان
فرارو - خرید ردمی‌نوت 11 پرو در بهترین حالت الان حدود هفت میلیون تمام می‌شود و تازه با این بودجه فقط می‌شود سراغ نسخه‌های 4G با فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت رفت. درعوض با هفت میلیون، مدلی را می‌خریم که از حیث فنی می‌تواند در خیلی از آیتم‌ها یقه یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های فعلی بازار یعنی پوکو X4 پرو را بگیرد که الان بین ۸.۵ تا ۱۰ میلیون فروخته می‌شود. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل، نمایشگر سوپر AMOLED و باتری پنج هزار میلی‌آمپر بخشی از ویژگی‌های قابل قبول ردمی‌نوت 11 پرو نسخه 4G است و این وسط نباید از نقطه ضعف آن یعنی تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک غافل شویم. این را هم اضافه کنیم که نسخه 5G ردمی‌نوت 11 پرو از نظر فنی تقریبا با پوکو X4 پرو مو نمی‌زند و به‌همین خاطر در یک بازه قیمت فروخته می‌شوند.

 گلکسی A32؛ هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
گلکسی A32 اوایل اسفند سال ۹۹ یعنی تقریبا دو سال پیش پا به بازار گذاشت اما هنوز از نظر فروشنده‌ها جزو مدل‌های محبوب سامسونگ است. اتفاقی که شاید در نگاه اول عجیب باشد اما دلیل آن اصلا اتفاقی نیست. حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل باعث می‌شود حداقل برای آن‌هایی که دوربین ملاک است، A32 نسبت به A33 که الان به‌شکل خنده‌داری به‌جمع مدل‌های ۱۰ میلیونی اضافه شده، ارزش خرید بیشتری داشته باشد. A32 در بخش نمایشگر و باتری چیز زیادی از A33 کم ندارد و می‌توانیم اسم آن را با خیال راحت در فهرست بهترین گوشی‌ها با بودجه هفت میلیون بنویسیم. البته اگر بخواهیم منصفانه بررسی کرده باشیم، باید اشاره‌ای هم به تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک به‌عنوان پاشنه آشیل A32 در بخش پردازنده کنیم.

 ردمی‌نوت 10 پرو؛ هفت میلیون تومان
ردمی‌نوت 10 پرو یکی از بهترین گوشی‌های هفت میلیونی بازار از نظر باتری است. گفتیم یکی از بهترین‌ها، چون از نظر باتری در این محدوده قیمت گزینه‌های بهتری هم هست، اما شایستگی‌های ردمی‌نوت 10 پرو در سایر بخش‌ها باعث می‌شود آن را یکی دیگر از گزینه‌ها برای انتخاب بهترین گوشی با هفت میلیون بدانیم. به گزارش فرارو، علاوه بر ظرفیت پنج هزار و ۲۰ میلی آمپرساعت باتری ردمی‌نوت 10 پرو، شارژر ۳۳ وات هم یکی دیگر از جذابیت‌های آن در این بخش است و باعث می‌شود مدت زمان انتظار برای رسیدن ظرفیت باتری از صفر به ۱۰۰ درصد، حدود ۵۰ دقیقه طول بکشد. حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و نمایشگر ۶.۶ اینچی AMOLED هم جزو مهم‌ترین ویژگی‌های ردمی‌نوت 10 پرو به شمار می‌روند د بخش پردازنده، ردمی‌نوت 10 پرو حتی از ردمی‌نوت 11 پرو نسخه 4G عملکرد بهتری دارد. خلاصه این ترکیب به‌حدی قابل قبول و جذاب است که فروشنده‌های موبایل نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت با حافظه‌موقت هشت گیگ آن را درحال حاضر نزدیک هشت میلیون می‌فروشند و با هفت میلیون می‌توانیم به نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت دسترسی داشته باشیم.

 گلکسی M33؛ هفت میلیون تومان
خرید گوشی گلکسی M33 5G به کسانی توصیه می‌شود که هفت میلیون بودجه دارند و در انتخاب گزینه نهایی پردازنده برایشان اولویت است. تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ گلکسی M33 به‌معنی واقعی کلمه غنیمتی بین گوشی‌های اقتصادی به‌حساب می‌آید و برای درک بهتر این قضیه باید یادآوری کنیم که A53 به‌عنوان یکی از سرشناس‌ترین میان‌رده‌های فعلی سامسونگ با همین تراشه معرفی شده و الان در بازار موبایل خودمان قیمتش بین ۱۰.۵ تا ۱۲ میلیون است. حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل و باتری پنج هزار میلی‌آمپر گلکسی M33 برای یک گوشی هفت میلیونی بد نیست، اما خساست سامسونگ در بخش نمایشگر و استفاده از صفحه‌نمایش TFT LCD، مانع از تبدیل شدن آن به یک غول بی‌رقیب بین گوشی‌های اقتصادی شده است.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۵۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما