۰
کاهش سرعت اینترنت مشکل ساز شده است

مهاجرت گسترده کارشناسان فاوای شهرداری مشهد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۸

آی‌تی‌من-  مهدی بدیع‌ فرخد، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: به‌صورت کلی حملات سایبری در مجموعه‌های دولتی اتفاق می‌افتد. در این چند وقت اخیر تعداد این حملات افزایش پیدا کرده است و ما تاکنون ۲۰۰‌هزار حمله سایبری به مجموعه شهرداری را شناسایی و دفع کرده‌ایم و خوشبختانه موردی که بخواهد آسیب برساند یا داده‌ها را از دست بدهیم، نداشته‌ایم. وی با انتقاد از فیلترینگ و کاهش سرعت اینترنت طی ماه‌های اخیر در کشور‌ نیز گفت: متأسفانه این اقدام تأثیر زیادی روی کار ما گذاشته است. بخش عمده خدمات ما در مجموعه شهرداری و شهری بر بستر اینترانت داخلی است و کاهش سرعت اینترنت شاید در این قسمت اثرگذار نباشد، اما در قسمت دیگری که ما هم وابسته به سرعت اینترنت هستیم، نارضایتی ایجاد شده است که امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود.

به گفته مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد، کاهش سرعت اینترنت و فیلترینگ بیشترین نارضایتی را از سمت بهره‌بردار و سرویس‌گیرنده ایجاد کرده است. همچنین این اتفاق هزینه مالی مشخصی بر ما تحمیل نکرده است.

بدیع فرخد همچنین درباره مهاجرت برخی‌ کارشناسان سازمان فاوای شهرداری مشهد نیز گفت: مهاجرت نخبگان و مختصصان IT یکی از چالش‌های ما در حوزه فاواست. چاره‌ای نیست و زمانی که بخش خصوصی یا خارج از کشور به نیروی متخصص بیشتری از آنچه اکنون دریافت می‌کند، بپردازد، نمی‌توان مانع شد، مگر اینکه بتوانیم ابزاری تهیه کنیم که از این نیروی نخبه حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ابزار‌های حمایتی و تشویقی در اختیار همه مجموعه‌ها و مدیران قرار بگیرد، آمار این اتفاق را می‌توانیم کاهش دهیم و نیرو‌ها را به‌جای اینکه صادر کنیم، برای خودمان نگهداریم. مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد اضافه کرد: متأسفانه طی یک سال اخیر تعدادی نیرو از سازمان فاوا به بخش خصوصی یا خارج از کشور مهاجرت کرده است.
 
مرجع : شهرآرا نیوز
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۶۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما