۰
وزیر ارتباطات:

کارگروه بررسی مشکلات دسترسی به اینترنت تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰
کارگروه بررسی مشکلات دسترسی به اینترنت تشکیل می‌شود
کارگروه بررسی مشکلات دسترسی به اینترنت تشکیل می‌شود

آی‌تی‌من-  یکی از گلایه‌های کاربران در فضای مجازی این است که چرا وزارت ارتباطات درباره فیلترینگ برخی اپلکیشن‌های مورد نیاز مردم اظهارنظر صریح ندارد. 

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جاشیه جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه ساز و کار فیلترینگ و ایجاد محدودیت‌های ایجاد شده برای برخی از اپلکیشن‌ها و سایت‌ها برعهده وزارت ارتباطات نیست، در پاسخ به سوال خبرنگاران اعلام کرد، محدودیت‌های ایجاد شده برای دسترسی به برخی سرویس‌های مورد نیاز مردم که مشکل ویژه‌ای ندارد، می‌تواند رفع شود.

زارع‌پور امروز اعلام کرد: بخشی از محدودیت‌ها قابل برطرف شدن هستند تا به این واسطه نیاز به فیلترشکن کمتر شود چرا که فیلترشکن‌ها به جز مخاطرات امنیتی سرعت اینترنت را نیز کاهش می‌دهند.

زارع‌پور با تاکید بر این‌که نظر شخصی وی بر بازگشایی گوگل پلی است، گفت: در این‌باره کمیته تعیین مصادیق مجرمانه باید تصمیم بگیرد. این کارگروه مسوول فیلترینگ بوده و دولت نیز یکی از اعضای این کمیته است؛ تلاش ما این است محدودیت سرویس‌هایی که واقعا مورد نیاز مردم است و مشکل ویژه‌ای ندارند برطرف شود.

وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه به دنبال کمتر شدن نیاز مردم به فیلترشکن‌ها هستیم، از تشکیل کارگروهی ویژه‌ برای بررسی مشکلات دسترسی مردم به فضای مجازی خبر داد.

زارع‌پور عنوان کرد: فیلترشکن‌ها به جز مخاطرات امنیتی، سرعت اینترنت را کاهش می دهد.

زارع‌پور گفت: برخی مشکلات اینترنت فنی و زیرساختی است. رئیس جمهور دستور دادند که ما برای تسهیل مردم در فضای مجازی و مشکلات دسترسی را برطرف کنیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فیبر نوری خواهیم بود. کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و در حال انجام است تا شاهد افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در کشور باشیم.

بازدید ۵ میلیون نفری از سامانه رادار گیم 
عیسی زارع‌پور پیش‌تر با انتشار پستی در کانال «بله» به شرح جزئیات راه‌اندازی سامانه «رادارگیم» پرداخت و گفت: این سامانه برای افزایش سرعت بازی‌ها، افزایش زمان دانلود و کاهش پینگ راه‌اندازی شده است.

وی در حاشیه جلسه دولت اعلام کرد: از شب گذشته ۵ میلیون نفر و به طور همزمان ۴۰۰هزار نفر همزمان از این ابزار استفاده کرده‌اند.

 مخالفت وزیر با قطع اینترنت سراسری در زمان کنکور 
زارع‌پور همچنین به حواشی درباره قطع اینترنت سراسری به واسطه آزمون کنکور اعلام کرد: فردا (پنج‌شنبه) از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ اینترنت فقط در محدوده حوزه‌های امتحانی کنکور و با اطلاع قبلی قطع خواهد شد. همچنان با قطع سراسری اینترنت در زمان کنکور مخالف هستیم و اینترنت ثابت فردا به هیچ عنوان قطع نخواهد شد.

این در حالی است که تجربه کاربران از جمله خبرنگاران فناوران حاکی است که روزهای پنج‌شنبه و جمعه قطع اینترنت در محدوده وسیع‌تری انجام شده و محدود به اینترنت ثابت هم نبوده است.
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۰۶۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين