۰

ChatGPT از اینستاگرام جلو زد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۹
ChatGPT از اینستاگرام جلو زد
ChatGPT از اینستاگرام جلو زد

آی‌تی‌من-  ChatGPT  یک مدل زبانی هوش مصنوعی قدرتمند است که توسط شرکت OpenAI توسعه یافته و تنها ظرف ۴۰ روز از ۱۰ میلیون کاربر روزانه فراتر رفته که نشان دهنده پیش گرفتن از رشد اولیه سریع برنامه محبوب اینستاگرام است.

این روبات در دسامبر ۲۰۲۲ با نظرات مثبتی مواجه شد و به عنوان مثال نیویورک تایمز آن را «بهترین روبات چت هوش مصنوعی که تا به حال برای عموم معرفی شده» نامید و گاردین نیز گفته است که می‌تواند متنی با جزئیات چشمگیر و مانند انسان تولید کند.

ChatGPT  آخرین مورد از یک مجموعه هوش مصنوعی است که شرکت سازنده از آن به عنوان GPTs  یاد می‌کند و مخفف عبارت مبدل از پیش آموزش دیده مولد (Generative Pre-Trained Transformer)  است.

این روبات می‌تواند برای کار‌های پردازش زبان طبیعی مانند تولید متن و ترجمه زبان استفاده شود و با مدل GPT-۳.۵ آموزش دیده است که یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین مدل‌های زبانی موجود در حال حاضر است.

به گفته یک کارشناس، وقتی در نظر بگیرید که این پلتفرم احتمالاً حداقل ۲۰ میلیون کاربر ماهانه را نشان می‌دهد، این دستاورد حتی چشمگیرتر می‌شود.
برت وینتون (Brett Winton) آینده‌شناس موسسه ARK Venture Investment در توییتی نوشت: ChatGPT به بیش از ۱۰ میلیون کاربر روزانه در ۴۰ روز دست یافته است. این در حالی است که برای اینستاگرام ۳۵۵ روز طول کشید تا به ۱۰ میلیون کاربر ثبت شده برسد.

پایگاه کاربران ChatGPT با وجود اینکه بحث برانگیز است، احتمالاً در آینده رشد خواهد کرد. در عین حال، واکنش کاربران به نمودار رشد ChatGPT که توسط وینتون ترسیم شده این بود: این دیوانه‌وار است.

طبق گفته کارشناسان فناوری، کاربرد‌های بالقوه مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تقریباً نامحدود است و با آگاهی بیشتر پژوهشگران و توسعه‌دهندگان از آن، محبوبیت آن‌ها افزایش خواهد یافت.

البته یکی از کاربران در پاسخ به رشته توییت وینتون اظهار داشت که سرعت رشد ChatGPT متوقف می‌شود، در حالی که اینستاگرام سریع‌تر رشد می‌کند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۰۷۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما