۰

60 کشور خواهان استفاده مسوولانه از هوش مصنوعی نظامی‌ شدند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۶
60 کشور خواهان استفاده مسوولانه از هوش مصنوعی نظامی‌ شدند
60 کشور خواهان استفاده مسوولانه از هوش مصنوعی نظامی‌ شدند

آی‌تی‌من- بیانیه مذکور نتیجه نخستین اجلاس بین المللی درباره هوش مصنوعی نظامی ‌است که با میزبانی هلند و کره جنوبی برگزار شده است.

امضا کنندگان این بیانیه متعهد شده‌اند هوش مصنوعی نظامی ‌را منطبق با مسوولیت‌های حقوقی بین المللی و به شیوه ای توسعه دهند و استفاده کنند که به امنیت و ثبات جهان آسیب نزند.

کنفرانس مذکور در حالی اجرا شده که با عرضه چت بات «چت چی پی تی» و استفاده اوکراین از فناوری شناسایی چهره و سیستم‌های هدف گیری با کمک هوش مصنوعی در جنگ با روسیه، تمایل به توسعه هوش مصنوعی به بیشترین میزان رسیده است. برگزار کنندگان کنفرانس پس از حمله روسیه به اوکراین در ۲۰۲۲، این کشور را دعوت نکرده‌اند. البته اوکراین نیز در اجلاس حاضر نشد.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی در کنفرانس شرکت کرد اما بیانیه را امضا نکرد.
آمریکا و دیگر کشورهای قدرتمند تمایلی به توافق درباره محدودیت‌های قانونی استفاده از هوش مصنوعی ندارند زیرا بیم آن دارند که چنین اقدامی‌آنها را در مقابل رقبا ضعیف می‌کند.

این کشور پیشنهاد کرده بود سیستم‌های تسلیحاتی هوش مصنوعی باید تا سطحی تحت قضاوت انسانی قرار داشته باشند. که این اقدام با دستورالعمل اسلحه‌های خودکار مرگبار که وزارت دفاع آمریکا ماه پیش صادر کرده در یک راستا قرار دارد.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۸۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما