۰
رییس کمیسیون تولید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران مطرح کرد

مطالبه مصوبات خاک‌خورده در حوزه تولید

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۹
مطالبه مصوبات خاک‌خورده در حوزه تولید
مطالبه مصوبات خاک‌خورده در حوزه تولید

آی‌تی‌من- مسعود معزی نیا رییس کمیسیون تولید این سازمان با اشاره به برنامه‌های پیش رو برای سال آینده، گفت: باید بگویم که متاسفانه تشکیل کمیسیون تولید با قطع شدن اینترنت مصادف شد و ما نتوانستیم به طور منظم جلسات را برگزار کنیم. الان زمانی است که باید تولید کنندکان پای کار باشند و خود را ارایه دهند، زیرا با توجه به شرایط فعلی مملکت و نبود ارز که تامین کنندگان دچار مشکل هستند ما میتوانیم با هم اندیشی و گردهم آوری تولید کنندگان عضو سازمان، به تامین کالا کمک کنیم. معزی نیا با تاکید بر اهمیت آگاهی بر حقوق تولید کنندگان تصریح کرد: بنابراین ما چند مورد را برای سال آینده در نظر گرفتیم تا بر اساس آنها برنامه ریزی کنیم، یکی موضوع قوانین و مقررات است که باید آن را احیا کنیم و تمام قوانین و مقررات در حوزه تولید را جمع آوری کنیم تا بتوانیم با این ابزار برای حق تولید کننده به سراغ دولت برویم که براساس آن قوانین امکاناتی را دریافت کنیم. یکی از این امکانات شاید تامین ارز باشد.

رییس کمیسیون تولید ادامه داد: موضوع بعدی اطلاع رسانی هوشمندانه است تا بتوانیم روند مطالبات صنعتی را ازدستگاه‌های نظارتی بخواهیم. یعنی به تولید کنندگان عضو سازمان اطلاع رسانی کنیم تا آنها بتوانند از دستگاه‌های دیگر مطالبه گری کنند. برنامه بعدی ما این است که همکاران تولید کننده برای شرکت در کمیسیون فعالانه حضور پیدا کنند که علاوه بر اینکه دبیر کمیسیون با آنها تماس خواهد گرفت، خودم هم شخصا با تک تک این افراد تماس خواهم گرفت.

معزی نیا با اشاره به اهمیت تولیدات در داخل کشور اضافه کرد: همچنین قصد داریم فراکسیون یا کارگروهی با کمیسیون تامین تشکیل دهیم تا متوجه نیازهای آنها شویم و ببینیم چه چیزهایی را می‌توانیم در داخل تولید کنیم تا دیگر نیازی به وارد کردن آن نباشد. این موضوع قطعا نیازمند این است که دوستان تامین کننده به اغنا برسند که تولید داخلی می‌تواند نیاز آنها را تامین کند.

او خاطرنشان کرد: قصد داریم برای سال آینده با کمیسیون قوانین و مقررات هم تعاملی داشته باشیم، تا بتوانیم با دستگاه‌های نظارتی و دولتی ارتباط موثری داشته باشیم. کار دیگری که قصد انجام آن را داریم، برگزاری نمایشگاهی از توانمندی تولیدات داخلی «آی سی تی» است تا از سایر تامین کننده‌ها و تولید کنندها برای بازدید دعوت کنیم و بتوانند از نزدیک تعاملات و نیازهای خود را مطرح کنند تا زنجیره و سیستم تامین و تولید تکمیل شود. معزی نیا در مورد مهم ترین موضوعات حال حاضر که باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد، گفت: مهم ترین موضوع بحث قوانین و مقررات است تا بتوانیم از دستگاه‌های نظارتی و دولتی آنچه را که تصویب شده ولی خاک میخورد مطالبه کنیم. زیرا حتی گاهی خود مسوولان هم آن قوانین را نمی‌دانند تا مورد استفاده قرار گیرد. موضوع دیگر تامین ارز برای تولید کنندگان است، این دو موضوع الان پاشنه آشیل تولید کنندگان است. مثلا تولید کننده ای به ارز نیاز دارد و دولت هم چیزی را در این خصوص تصویب کرده ولی این تولید کننده به دستگاه زیربط می‌رود و آن دستگاه این موضوع را نمی‌داند یا قصد اعمال آن را ندارد. با استفاده از آن قانون ما می‌توانیم تلاش موثری انجام دهیم.
 
کد مطلب : ۲۸۰۸۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما