۰

هند در قطع اینترنت رکورددار است

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۳
هند در قطع اینترنت رکورددار است
هند در قطع اینترنت رکورددار است

آی‌تی‌من- این گروه حامی‌ حقوق دیجیتال مستقر در نیویورکدر گزارشی که به تازگی منتشر شده، اعلام کرد، از ۱۸۷ قطعیاینترنت که در سطح جهان توسط این دیدبان ثبت شده، ۸۴مورد در هند صورت گرفته از جمله ۴۹ مورد در منطقه کشمیرتحت کنترل هند.

در ادامه این گزارش آمده است: مقامات دست‌کم ۴۹ بار دسترسی به اینترنت را در کشمیر به خاطر خشونت و بی‌ثباتیسیاسی مختل کردند از جمله مجموعه‌ای از ۱۶ دستور پشت سر هم برای قطع دسترسی سه روزه به اینترنت به سبک منع آمد و شد در ژانویه و فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی.  

کشمیر مدت‌ها محل درگیری میان هند و پاکستان بوده است. این دو کشور ادعای مالکیت بر کل این منطقه را دارند اما هر یک تنها بر بخشی از آن حکومت می‌کنند.

دولت هند تحت نخست وزیری نارندرا مودی در اوت ۲۰۱۹میلادی خودمختاری منطقه جامو و کشمیر را که غالبا مسلمان‌نشین هستند، لغو کرد و آن را به دو منطقه تحت کنترل دولت فدرال تقسیم کرد.

دولت هند از آن زمان مرتبا محدودیت‌های ارتباطی را به دلایلامنیتی بر این منطقه اعمال کرده است؛ اقدامی ‌که از سویگروه‌های حقوق بشری محکوم شده و به عنوان برنامه‌هایی برایسرکوب مخالفان توصیف شده است.

این دیدبان اعلام کرد، اگرچه هند بار دیگر در قطع اینترنت در جهان پیشتاز است اما در سال ۲۰۲۲ میلادی برای نخستینبار از سال ۲۰۱۷ میلادی است که کمتر از ۱۰۰ مورد قطعیاینترنت در این کشور رخ داده است.  

در این فهرست اوکراین در جایگاه دوم قرار گرفت چرا که ارتش روسیه به دنبال حمله به اوکراین از ۲۴ فوریه سال گذشته دست‌کم ۲۲ بار دسترسی به اینترنت در این کشور را قطع کرده است.

در این گزارش آمده است: در جریان حمله روسیه به اوکراین،ارتش روسیه دست‌کم ۲۲ بار دسترسی به اینترنت را در اینکشور قطع کرد، در حملات سایبری شرکت داشت و به صورت عمدی زیرساخت‌های مخابرات را نابود کرده است.

 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۸۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما