۰

گلایه فناوران از تاثیر منفی محدودیت اینترنت در پیشبرد طرح‌های صنعتی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۶
گلایه فناوران از تاثیر منفی محدودیت اینترنت در پیشبرد طرح‌های صنعتی
گلایه فناوران از تاثیر منفی محدودیت اینترنت در پیشبرد طرح‌های صنعتی

آی‌تی‌من- در همین رابطه یک فناور معتقد است که محدودیت سرعت اینترنت، عملکرد برخی طرح‌های صنعتی را با مشکل و محدودیت مواجه می‌کنند. کنترل پهباد نیازمند پهنای باند مناسب و سرعت اینترنت بالا است.

علیرضا مینو در گفت‌وگو با ایسکانیوز، با بیان این که مشکلات علمی‌و دسترسی به دانش یکی از اصلی‌ترین مشکلات در مسیر طراحی و ساخت پهپادها است، اظهار کرد: منظور از محدودیت در دسترسی به اطلاعات این است که چون این نوع پهباد تاکنون وجود نداشته است، به همین دلیل، برای رسیدن به نتیجه در این زمینه چالش‌های زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: انجام یک کار همزمان از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بسیار سخت است. در بخش نرم افزاری برنامه‌نویسی و کدنویسی لازم است. در بخش سخت افزاری هم یکپارچه شدن پروتکل‌های ارتباطی بین دستگاه‌ها ضروری است.

این فناور افزود: شرکت ما به کمک پهبادهای هوشمند به دنبال یافتن راه‌حل‌های هوشمند برای صنایع استراتژیک مانند صنایع حوزه نفت و گاز است. این پهبادها می‌توانند خطوط انتقال فراورده را از فاصله بالا پایش کنند. نشتی‌ها یا خوردگی‌های داخل خطوط می‌تواند منجر به اتفاقات خطرناکی برای مردم و کشور شود. مینو با بیان این که این پهپادها همچنین قابلیت پشتیبانی از سامانه‌های GPS ،SMS، اینترنت اشیا و تماس صوتی و تصویری را دارد، گفت: یکی دیگر از مشکلات ما، سرعت اینترنت بود. اگر بخواهیم پهپاد را کنترل کنیم لازم است ارتباطی مستقیم با وسیله پرنده داشته باشیم که پهنای باند و سرعت اینترنت بسیار تاثیرگذار است. نبود اینترنت یا پایین بودن سرعت آن، این طرح را با محدودیت روبه‌رو می‌کند.

تحریم‌ها برای فناوران محدودیت ایجاد می‌کند
این فناور با تاکید بر این که تامین تجهیزات یکی دیگر از مشکلات ما بود، یادآور شد: به تجهیزات مخابراتی نیاز داشتیم تا بتوانیم تحقیق و توسعه‌مان را کامل کنیم. به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد، این تجهیزات در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل، مجبور می‌شویم از روش‌های جایگزین استفاده کنیم. مثلا از نمونه معیوبی که در کشور وجود دارد، الگو گرفته و به کمک مهندسی معکوس دستگاه را دوباره بسازیم.

وی افزود: وقتی ‌دستگاهی از هزار قطعه تشکیل شده باشد، برای خلق یک محصول جدید، مجبوریم همه این قطعات را طراحی معکوس کرده و دوباره بسازیم.

محدودسازی اینترنت مانع رونق اشتغال شد
در خبر دیگری در همین رابطه یک استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: محدودسازی اینترنت محدودیت کسب و کار و در نهایت محدودیت اشتغال را به همراه دارد.

ارسلان خانزاده در گفت‌وگو با «بازار» با بیان اینکه با توسعه اینترنت و فضای مجازی، ارتباطات دچار تحول اساسی شده است، گفت: همین مساله تاثیر فراوانی بر کسب و کارها نیز داشته است.

وی اظهار کرد: گاهی برخی از کارشناسان از اینترنت داخلی صحبت می‌کنند که این مباحث کاملا غیرمنطقی است و در واقع نوعی فرار از واقعیت است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل افزود: اینترنت داخلی شاید برای شبکه الکترونیکی دولت کارساز باشد اما برای کسب و کارهای بین المللی کارایی ندارد؛ جهت انجام بسیاری از کسب و کارها باید به شبکه جهانی متصل شد.

خانزاده با بیان شرایط اقتصادی کنونی که کشور با پدیده بیکاری مواجه است گفت: محدودسازی اینترنت محدودیت کسب و کار و در نهایت محدودیت اشتغال را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند برای همه افراد شغل ایجاد کند، گفت: انتظار می‌رود متولیان امر با کار کارشناسی، در راستای توسعه کسب و کار از محدودسازی اینترنت دست بردارند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۰۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما