۰
باید با نهادهای حاکمیتی توافق کرد

بلاتکلیفی شورای شهر با رگولاتوری تاکسی‌های اینترنتی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۲

آی‌تی‌من- علی اصغر قائمی، با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتیکسب و کار ملی هستند، اظهار کرد: فعالیت این تاکسی‌ها بخشینیست که شورای یک شهر بتواند در نرخ‌گذاری و روند فعالیت آن‌ها اعمال نظر کند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی‌شهر تهران با تاکیدبر اینکه مجوز این تاکسی‌ها از سوی نهاد‌های حاکمیتی صادر می‌شود،خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع برای اعمال نظر شورا در نرخ‌گذاریتاکسی‌های اینترنتی در مرحله اول باید توافقات بالادستی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نقش شورا‌ها در کسب و کار‌های این چنینی که در مقیاسملی عمل می‌کنند و آثار آن‌ها در مقیاس محلی است هنوز مشخص نشده است.

قائمی‌با بیان اینکه نظر رییس شورا در رابطه با ضرورت اثرگذاریشورای شهر در نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی به‌جا و درست است، یادآور شد: مساله این است که راهکار و چگونگی اعمال و اجرای آن هنوز پیدا نشده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی‌شهر تهران همچنینتصریح کرد: در این حوزه از سویی دیگر شورای عالی فضای مجازی،این تاکسی‌ها را به عنوان یک زیست بوم می‌شناسد و به دنبال این است که نظامات رگولاتوری و تنظیم‌گری بخشی را برای این تاکسی‌ها تنظیمکند.

وی تأکید کرد: طبیعتاً باید یک یا دو شهر که بیشترین دامنه استفاده از تاکسی‌های اینترنتی را دارند در این نظامات قرار بگیرند و اگر اینگونه باشد، می‌توان نقش شورا‌ها را در نرخ‌گذاری اعمال کرد.
 
 
مرجع : شورای شهر
کد مطلب : ۲۸۱۱۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين