۰
در دیدار با بیل گیتس اعلام شد:

استقبال رییس جمهور چین از پذیرش فناوری هوش مصنوعی شرکت‌های آمریکایی

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵
استقبال رییس جمهور چین از پذیرش فناوری هوش مصنوعی شرکت‌های آمریکایی
استقبال رییس جمهور چین از پذیرش فناوری هوش مصنوعی شرکت‌های آمریکایی

آی‌تی‌من- یکی از این منابع گفت که رییس جمهور چین در جریان این دیدار که در پکن صورت گرفت، درباره توسعه تجارت مایکروسافت در چین با بیل گیتس گفت‌وگو کرده است.

در گزارش‌های مربوط به این دیدار که توسط رسانه‌های دولتی چین منتشر شده، جزییات صحبت‌های دو طرف در مورد هوش مصنوعی فاش نشده است. گیتس نیز در مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، به این موضوع اشاره‌ای نکرده است.

شی جین پینگ قبلاً گفته بود که چین باید از فرصت‌ها برای استفاده از هوش مصنوعی به منظور پیشبرد توسعه اقتصادی استفاده کند، اما در مورد خطرات آن نیز هشدار داده بود.

این کشور قانون جدیدی را در مورد این فناوری و همچنین قوانینی برای هوش مصنوعی مولد در دست بررسی دارد.

دیدار رییس جمهور چین با گیتس در حالی انجام می‌شود که روابط ایالات متحده و چین در پایین‌ترین سطح خود در دهه‌های اخیر قرار دارد و هوش مصنوعی یکی از حوزه‌های داغ تقابل دو شرکت است.

ایالات متحده مجموعه‌ای از کنترل‌های صادراتی را با هدف محدود کردن توسعه هوش مصنوعی چین اعمال کرده است، در حالی که چین فروش‌ برخی محصولات شرکت میکرون را ممنوع کرده است.

مایکروسافت یکی از حامیان OpenAI است که روبات چت ChatGPT آن سال گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفت و چینی‌ها هم از آن استقبال کردند. ChatGPT در چین مسدود نشده است؛ اما OpenAI به کاربران برخی کشورها از جمله چین و هنگ‌کنگ اجازه ورود به سیستم این روبات هوش مصنوعی مولد را نمی‌دهد.

مایکروسافت بیش از 30 سال است که در چین حضور داشته و یک مرکز تحقیقاتی بزرگ در آنجا دارد. پورتال بینگ نیز تنها موتور جست‌وجوی خارجی است که از داخل «دیوار آتش بزرگ» چین در دسترس است، اگرچه نتایج جست‌وجوی آن در مورد موضوعات حساس سانسور شده است.

این غول فناوری ایالات متحده در سال‌های اخیر با مشکلاتی در چین مواجه شده است زیرا این کشور کنترل خود را بر بخش اینترنت تشدید کرده است.

 
کد مطلب : ۲۸۱۱۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما