۰

ضرر ۱.۱ تریلیون دلاری غول‌های فناوری چین

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۳
ضرر ۱.۱ تریلیون دلاری غول‌های فناوری چین
ضرر ۱.۱ تریلیون دلاری غول‌های فناوری چین

آی‌تی‌من- پس از آن که بانک مرکزی چین اعلام کرد که ممکن است تغییر روندی در جریان باشد، سرمایه‌گذاران اکنون امیدوارندقوانین سخت‌گیرانه‌ای که از اواخر سال ۲۰۲۰ مانع رشد شده‌اند، تسهیل شوند.

بانک مرکزی چین جمعه گذشته اعلام کرد که اکثر مشکلات اصلی کسب و کارهای مالی شرکت‌های پلتفرم اصلاح شده است و رگولاتورها، تمرکز خود را به جای شرکت‌های خاص، به کل صنعت فناوری معطوف خواهند کرد.

برنامه‌ریز دولتی چین روز چهارشنبه از شرکت "تنسنت هولدینگ" که بزرگترین شرکت بازی‌ ویدیویی جهان است و غول تجارت الکترونیکی علی‌بابا، به دلیل مشارکت‌شان در نوآوری فناوری چین تمجید کرد. این نشانه دیگری بود که میانه نهادهای دولتی با بخش فناوری، بار دیگر گرم می‌شود.

تحلیلگران می‌گویند لغو عرضه اولیه عمومی‌۳۷ میلیارددلاری گروه آنت وابسته به گروه علی‌بابا در نوامبر سال ۲۰۲۰، نقطه آغاز سرکوب نظارتی گسترده بر شرکت‌های فناوریسرزمین اصلی چین بود که‌اندازه و نفوذ آنها به سرعت رشد کرده بود. از آن زمان، تقریبا ۱.۱ تریلیون دلار از ارزش بازار گروه علی بابا، تنسنت، غول چینی تحویل غذا می‌توآن، غول جستجوی بایدو و سایت تجارت الکترونیک JD.com ریزشکرده است.

قیمت سهام این پنج شرکت طی این مدت، بین ۴۰.۴ تا ۷۱درصد کاهش پیدا کرده است.
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۱۳۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين