کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزارت بهداشت: فعالیت «اسنپ دکتر» تخلف است

ايرنا , 7 مرداد 1402 ساعت 14:27

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فعالیت اسنپ دکتر تخلف است و مجوز رسمی از این وزارتخانه ندارد.



آی‌تی‌من- سعید کریمی با بیان این مطلب افزود: انجام اقدامات درمانی شوخی بردار نیست و برای ارائه خدمات خارج از محدوده مراکز درمانی، نیاز به زیرساخت و استانداردسازیوجود دارد. اسنپ دکتر مجوز رسمی از سوی وزارت بهداشت ندارد و در واقع فعالیت آن ممنوع است.

وی اظهار داشت: برخی پزشکان از طریق صفحه اجتماعی خود یا از طریق پیام‌رسان‌ها اقدام به معاینه بیمار و تجویزدارو می‌کنند؛ در حالی که این اقدام تخلف است و براساس استانداردها و شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت، پزشکی می‌توانداقدام به معاینه کند که بیمار پیش از این به صورت حضوریتوسط او معاینه شده باشد تا اقدامات درمانی برای او تجویزشود.

کریمی ادامه داد: سامانه اسنپ دکتر هیچ مجوزی ندارد و صحیح نیست که خدمات پزشکی را با خدمات دیگری مانند کالا یا محصولات غذایی مقایسه کرد و برای مردم از این راه دارو تجویز کرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم می‌توانند فعالیتاین سامانه را به ۱۹۰ گزارش دهند، تصریح کرد: این تبلیغاتفریبنده سعی در جذب عموم مردم برای ارائه خدمات درمانیدارند در حالی که هیچ نوع صلاحیت علمی و عملی برای اینامر ندارند.

بنا به گزارش ایرنا، اسنپ دکتر سامانه‌ای است که زمان دریافت خدمات را مشخص کرده و افراد می‌توانند با پزشک به صورت تلفنی یا از طریقپیام رسان‌ها صحبت کنند و این مشاوره‌های پزشکی به ویزیت تبدیلشده و حتی تجویز دارو نیز انجام می‌شود.

این درحالی است که بر اساس اعلام سازمان نظام پزشکی کشور افراد برای انجام امور درمانی خود صرفا باید به پزشکان مراجعه کنند.
 

 


کد مطلب: 281431

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/281431/وزارت-بهداشت-فعالیت-اسنپ-دکتر-تخلف

ITMen
  https://www.itmen.ir