۰

وزارت بهداشت: فعالیت «اسنپ دکتر» تخلف است

تاریخ انتشار
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۷
وزارت بهداشت: فعالیت «اسنپ دکتر» تخلف است
وزارت بهداشت: فعالیت «اسنپ دکتر» تخلف است

آی‌تی‌من- سعید کریمی با بیان این مطلب افزود: انجام اقدامات درمانی شوخی بردار نیست و برای ارائه خدمات خارج از محدوده مراکز درمانی، نیاز به زیرساخت و استانداردسازیوجود دارد. اسنپ دکتر مجوز رسمی از سوی وزارت بهداشت ندارد و در واقع فعالیت آن ممنوع است.

وی اظهار داشت: برخی پزشکان از طریق صفحه اجتماعی خود یا از طریق پیام‌رسان‌ها اقدام به معاینه بیمار و تجویزدارو می‌کنند؛ در حالی که این اقدام تخلف است و براساس استانداردها و شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت، پزشکی می‌توانداقدام به معاینه کند که بیمار پیش از این به صورت حضوریتوسط او معاینه شده باشد تا اقدامات درمانی برای او تجویزشود.

کریمی ادامه داد: سامانه اسنپ دکتر هیچ مجوزی ندارد و صحیح نیست که خدمات پزشکی را با خدمات دیگری مانند کالا یا محصولات غذایی مقایسه کرد و برای مردم از این راه دارو تجویز کرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم می‌توانند فعالیتاین سامانه را به ۱۹۰ گزارش دهند، تصریح کرد: این تبلیغاتفریبنده سعی در جذب عموم مردم برای ارائه خدمات درمانیدارند در حالی که هیچ نوع صلاحیت علمی و عملی برای اینامر ندارند.

بنا به گزارش ایرنا، اسنپ دکتر سامانه‌ای است که زمان دریافت خدمات را مشخص کرده و افراد می‌توانند با پزشک به صورت تلفنی یا از طریقپیام رسان‌ها صحبت کنند و این مشاوره‌های پزشکی به ویزیت تبدیلشده و حتی تجویز دارو نیز انجام می‌شود.

این درحالی است که بر اساس اعلام سازمان نظام پزشکی کشور افراد برای انجام امور درمانی خود صرفا باید به پزشکان مراجعه کنند.
 

 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۱۴۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما