۰
در گزارش سالانه یکتانت از وضعیت بازاریابی دیجیتال عنوان شد:

80 درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند

گردش مالی سالانه خرید و فروش VPN در ایران به 30 هزار میلیارد تومان می‌رسد
تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
80 درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند
80 درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند

آی‌تی‌من- شرکت تبلیغات آنلاین یکتانت گزارشی از وضعیت بازاریابی دیجیتال ایران در سال 1401 منتشر کرده است. گزارش مفصلی که به بخش‌های مختلف این حوزه پرداخته است. یکتانت هدف از انتشار این گزارش را ارائه‌ی تصویری روشن و مشخص از وضعیت بازاریابی دیجیتال در ایران به کسب‌وکارها بیان کرده است. در ابتدای این گزارش، آماری از وضعیت جهانی بازاریابی دیجیتال ارائه شده است. براساس این آمار، سهم تبلیغات دیجیتال از کل صنعت تبلیغات جهان حدود 65 درصد است. هزینه کل تبلیغات دیجیتال جهان در سال گذشته میلادی، 508 میلیارد دلار بوده است. همچنین با توجه به پیش‌بینی‌ها، هزینه تبلیغات دیجیتال در سال 2023 حدود 4/8 درصد رشد خو اهد کرد.

در ادامه یکانت گزارشی از وضعیت اینترنت ایران ارائه کرده است. طبق این آمار، میانگین زمان استفاده روزانه از اینترنت در ایران 169 دقیقه است. 87 درصد ورود به اینترنت و شبکه‌های مجازی از طریق تلفن همراه بوده است. همچنین بسیاری از ایرانی‌ها برای ورود به اینترنت از VPN استفاده می‌کنند. در واقع نرخ استفاده از VPN درمیان گروه‌‎های سنی مختلف حدود 80 درصد است. در میان دلایل استفاده از اینترنت خرید اینترنتی در جایگاه سوم قرار دارد. گردش مالی خرید و فروش فیلترشکن نیز 25 الی 30 هزار میلیارد تومان بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش، آماری از وضعیت اعتماد ایرانی‌ها به روش‌های تبلیغات دیجیتال منتشر شده است. 66 درصد ایرانی‌ها به این نوع از تبلیغات اعتماد دارند. در این بخش تبلیغات در وب‌سایت‌ها با سهمی‌حدود 20 درصد در رده اول قرار گرفته است. تبلیغات در گوگل با 19 درصد، شبکه‌های اجتماعی با 15 درصد و اپلیکیشن‌ها با شش درصد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. تعداد نمایش‌دهندگان تبلیغات در بستر وب فارسی بیش از 4000 نمایش‌دهنده است. همچنین تعداد دفعات نمایش تبلیغ در وب‌سایت‌های ایرانی در سال 1401، بیش از 800 میلیارد دفعه بوده است. کاربران ایرانی به طور متوسط روزانه 35 تبلیغ در وب‌سایت‌های ایرانی می‌بیند.

آمار دیگری که در این گزارش منتشر شده است مربوط به بودجه تبلیغات در وب‌سایت‌های ایرانی است. بر این اساس حدود 40 درصد از کل بودجه تبلیغات وب به موضوعات مالی و سرمایه‌گذاری، زیبایی و گردشگری مربوط بوده است. در واقع از هر سه تبلیغ نمایش داده شده در وب، یکی به موضوعات زیبایی یا مالی و سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود. سلامت و پزشکی، ارزهای دیجیتال و گردشگری در رده‌های بعدی قرار دارند. بیشتر این بازدیدها از طریق تلفن‌های همراه بوده است.

در ادامه، آماری از وضعیت کمپین‌های تبلیغاتی در وب ارائه شده است. در سال گذشته به طور میانگین هر روز بیش از 330 کمپین تبلیغاتی در ایران ساخته شده است. تمایل به برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی در نیمه دوم سال 1401 بیشتر بوده است. بیش از 50 درصد کسب‌وکارهای تبلیغ‌کننده در بستر وب هدفی به جز فروش آنلاین داشته‌اند. فروش آنلاین تنها 45 درصد از هدف کسب‌وکارها را تشکیل می‌دهد. جذب ترافیک ورودی، آگاهی از برند، جمع‌آوری لید، نصب اپلیکیشن و سایر موارد از جمله دیگر اهداف کسب‌وکارها برای تبلیغ در بستر وب بوده است.

براساس آمار اعلامی ‌یکتانت، شبکه‌های اجتماعی خارجی هنوز در میان کسب‌وکارهای ایرانی محبوب هستند. اینستاگرام محبوب‌ترین اپلیکیشن است و حدود 94 درصد کسب‌وکارها در آن دارای صفحه هستند. استقبال دنبال‌کنندگان نیز در این اپ در مقایسه با سایر اپ‌ها بسیار بیشتر بوده است. تلگرام، توییتر، آپارات و یوتیوب بعد از اینستاگرام محبوب‌ترین اپ‌ها میان کسب‌وکارهای ایرانی هستند. در سال گذشته، 440 میلیون پست تبلیغاتی در اینستاگرام فارسی منتشر شده است که توانسته‌اند 291 میلیارد بار لایک بگیرند. تعداد پست‌های تبلیغاتی منتشر شده در تلگرام بیشتر از اینستاگرام بوده است و به عدد 521 میلیون پست می‌رسد. کسب‌وکارهای حوزه پوشاک و مد بیشترین تعداد صفحه را در اینستاگرام فارسی دارند.

در بخش دیگری از این گزارش، درباره وضعیت رپورتاژ آگهی در ایران آماری منتشر شده است. در سال 1401 بیش از 2500 رسانه فارسی رپورتاژ آگهی منتشر کرده‌اند. تعداد کل رپورتاژ آگهی منتشر شده در این رسانه‌ها 160 هزار عدد بوده است. گردش مالی این حوزه نیز 1250 میلیارد تومان بوده است. تعداد رپورتاژ آگهی‌های منتشر شده در رسانه‌ها مثل کمپین‌های تبلیغاتی در ماه‌های پایانی سال بیشتر بوده است. بیشتر رپورتاژ آگهی‌های منتشر شده در زمینه‌های کسب‌وکار، گردشگری، فناوری، صنعت، امور زندگی، پزشکی و زیبایی، آموزش و ارزدیجیتال بوده‌اند.
 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۶۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين