۰
در حاشیه دهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی انجام شد

رونمایی از «قطار بار» سامانه تجارت الکترونیکی راه آهن

تاریخ انتشار
جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۶
رونمایی از "قطار بار" سامانه تجارت الکترونیکی راه آهن
رونمایی از "قطار بار" سامانه تجارت الکترونیکی راه آهن

آی‌تی‌من- شرکت توسعه بازرگانی پیشتاز راه و شهر با توجه به اینکه با افزایش سفارشات اینترنتی نیاز به حمل سریع و ایمن مرسولات یک امر ضروری است،  سرویس خدمات نوین تجارت الکترونیک راه آهن را راه‌اندازی کرده و این سرویس بر بستر وب (API) با امکان ثبت و صدور بارنامه و رهگیری مرسولات به بهره برداری رسیده است.

مجید فغانی، مدیرعامل شرکت پیشتاز راه و شهر، در جمع خبرنگاران حوزه‌های مختلف فناوری، لجستیک و حمل و نقل در تشریح این سرویس نوین و فناورانه عنوان کرد: با استفاده از سرویس تجارت الکترونیک، شرکت پیشتاز راه و شهر، توانایی اتصال به تمامی ‌بازارگاه‌های بزرگ و کوچک کشور را خواهد داشت.

وی افزود: تجارت الکترونیک، در ایران در ابتدای راه و به واسطه پتانسیل بالا، تجارتی رو به توسعه است. این صنعت به لطف محبوبیت استفاده از گوشی‌های هوشمند، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به جایگاه خوبی رسیده؛ استفاده از این خدمات با تمرکز بر لجستیک نه تنها کسب و کارها و فعالیت‌های روزانه را تسهیل خواهد نمود بلکه رشد، توسعه و همگانی شدن را با سرعت بالا برای مشتریان خود به ارمغان خواهد آورد.

وی با بیان اینکه شرکت پیشتاز راه و شهر نیز در راستای به‌روزرسانی و تلاش جهت استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، پیاده‌‌سازی و توسعه سرویس تجارت الکترونیک را در راهبردهای خود مورد توجه قرارداده است، گفت: این شرکت در تلاش برای نقش‌آفرینی مناسب، رسیدن به جایگاهی مطلوب در صنعت لجستیک، رفع نیازمندی‌ها و مشکلات صنعت حمل و نقل و خدمات وابسته، با تکیه بر توانمندی‌های خود است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد بستر‌های کارآفرینی افزود: با توسعه اکوسیستم لجستیک کشور که از دیگر اهداف شرکت پیشتاز راه و شهر است، نقش بسزایی در بهبود شرایط کسب وکار، رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی ایفا خواهیم کرد. تجارت الکترونیک شرکت پیشتاز راه و شهر با استفاده از امکانات و خدمات لجستیک محلی و بومی‌هر منطقه به مشتریان ارائه و موجب افزایش اشتغال‌زایی در این بخش می‌شود.

فغانی تصریح کرد: در این بازار، بازیگران اصلی، سکوهای فعال در حوزه لجستیک، کارخانجات، بازرگانان، عمده فروش‌ها، ‌کوریر سرویس‌ها، فروشگاه‌ها و مشتریان عادی می‌باشند. اتوماسیون حمل بار و استفاده از سیستم‌های هوشمند رهگیری مرسوله‌ها نیز از دیگر اتفاقات مطلوب و بارز در سیستم لجستیک شرکت پیشتاز راه و شهر است که بهمراه این سرویس می‌تواند به تکمیل زنجیره ارائه خدمات یاری رساند.

به گفته وی، این سرویس که با همکاری شرکت توسعه تجارت هوشمند ماد پیاده سازی شده به کسب و کارها کمک می‌کند که بتوانند خدمات لجستیک مورد نیاز را به راحتی انتخاب نموده و کالاها و خدمات خود را با صرف کمترین زمان و مناسب‌ترین هزینه با ایمنی بالا به دست مشتریان‌شان برسانند.

با شناخت درست و کافی از بازار کسب و کارها و جامعه‌ای که این کسب و کارها در آن ایجاد و رشد کرده‌اند، می‌توان نسبت به افزایش استفاده کنندگان از سرویس‌ها و خدمات موجود در شرکت با دسترسی ۲۴ ساعته در تمامی ‌۳۶۵ روز سال برنامه‌ریزی داشته و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مشتریان و رضایت‌مندی به مراتب بیشتری را برای مشتریان خود به ارمغان آوریم.

وی اضافه کرد:  شرکت پیشتاز راه و شهر مجری حمل خودرو و خرده‌بار در شبکه ریلی کشور بوده و تلاش این مجموعه ارسال بار با بالاترین سرعت در شبکه ریلی است. استفاده از خدمات شبکه ریلی علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و ایمنی، دارای هزینه‌ای مناسبتر از سایر روش‌های حمل کالا است. بر اساس داده‌های آماری، حمل و نقل ریلی ایمن‌ترین روش حمل و نقل است و میزان تصادفات و آلودگی زیست محیطی در این روش بسیار پایین است. پس؛ راه‌اندازی سرویس تجارت الکترونیک شرکت پیشتاز راه و شهر علاوه بر مزایای عنوان شده برای مشتریان، قطعا برای تمام آحاد جامعه مفید و مثمر ثمر است.

وی با اعلام ایجاد‌هاب لجستیک آپرین گفت: شرکت پیشتاز راه و شهر به عنوان اولین شرکت خدمات رسان حمل خرده بار و عمده از طریق ریل در این منطقه حضور خواهد یافت، مطالعه مراکز لجستیکی صنعتی در تهران و کلان شهرهای دیگر را در دستور کار کارشناسان حوزه کسب و کار شرکت قرار داده‌ایم تا با توسعه این مراکز نقش ترویج حمل و نقل چند وجهی به منظور کاهش حجم تردد خودروهای سنگین در سطح کشور و همچنین بهبود روش‌های توزیع کالا و ایضاْ گروپاژ بار در تناژ بسیار بالا و زمان سیر بسیار مناسب تر را برای مشتریان فراهم آوریم.

مهرداد ملک محمدی، مدیرعامل و بنیانگذار تاپین نیز در ادامه نشست خبری به بررسی اینکه چرا سرویس قطار بار ایجاد شد پرداخت و گفت: در سال ۹۶ طی تجربه‌ای که از سفر داشتیم ما مواجه با استفاده از سرویس انبار توشه با سیستم خیلی سنتی بوده‌ایم و مصرانه پیگیر اصلاح آن فرایند شدیم و آغاز همکاری مجموعه تاپین و قطار بار از آن زمان شکل گرفت.

وی به جذابیت‌های شبکه ریلی اشاره کرد و گفت: ما هیچ محدودیتی در راه آهن نداریم. بارهای چند گرمی‌تا وزن بی‌نهایت فقط با ابعاد ۲ متر در ۲ متر که از درب واگن داخل شود قابلیت حمل در این شبکه را دارد. و کسب و کارها از جمله کسب و کارهای آنلاین می‌توانند از این پس بدون محدودیت وزنی و بدون نگرانی استفاده کنند و مرسوله خود را از این طریق ارسال نمایند و بارهایشان را تحویل شبکه قطار بار بدهند.

ملک محمدی افزود: از دیگر جذابیت‌های آن موضوع سرعت است که ویژگی قطارهای ارسال بار به سراسر کشور ظرف حداکثر ۲۴ ساعت بوده که انجام می‌شود. از طرفی حمل بار با کمترین هزینه در شبکه ریلی صورت می‌پذیرد و نکته بعدی حائز اهمیت ایمن بودن ارسال مرسولات می‌باشد چون این مرسولات یک بار بارگیری شده و به مقصد اعزام می‌گردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های سامانه قطار بار که در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد بحث رهگیری مرسولات است یعنی تمامی مرسولات در وضعیت‌های مختلف قابلیت رهگیری دارند.

مدیرعامل تاپین در پایان گفت: شرکت‌های حمل و نقل می‌توانند زنجیره رهسپاری را به قطاربار متصل کرده و فرایند ارسال را از طریق قطاربار مدیریت کنند که وضعیت مرسوله به صورت لحظه‌ای در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
 

 
کد مطلب : ۲۸۱۷۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين