۰
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

آیفون ۱۵ از بازار جمع می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹
آیفون ۱۵ از بازار جمع می‌شود
آیفون ۱۵ از بازار جمع می‌شود

آی‌تی‌من- ممنوعیت واردات سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ به‌دلیل پشتیباتی از ارتباط ماهواره‌ای به ایران موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل شده که طی یک سال اخیر گمانه‌زمانی‌های بسیار درباره آن شده است؛ براین‌اساس، هیچ‌یک از نسخه‌های سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ در سامانه همتا قابلیت رجیستری ندارد و کاربران نمی‌توانند به‌راحتی مانند سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی یا اپل آیفون سری ۱۳ و قدیمی‌تر از آن‌ها بهره‌مند شوند. باوجوداین، طیف وسیعی از کاربران به‌دلیل علاقه زیاد به اکوسیستم اپل و دستگاه‌های خاص آن تمام مشکلات رجیستری را به‌جان می‌خریدند و با پرداخت هزینه‌های هنگفت از سری آیفون ۱۴ استفاده می‌کردند.

پس‌از‌ ماجراهای رجیستر نشدن سری آیفون ۱۴، حدود دو هفته پیش واردات غیرقانونی سری آیفون ۱۵ در ایران شروع شد و فروشگاه‌های زیادی اکنون دست به‌ فروش نسخه‌های مختلف آیفون ۱۵ با برچسب قیمتی ۶۵ تا ۱۳۰ میلیون می‌زنند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد مسئولان کشور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قصد دارند با پیگیری این موضوع به‌صورت کاملا جدی یک‌بار برای همیشه جلوی واردات غیرقانونی گوشی‌های موردبحث را بگیرند.

براساس انتشار نامه‌ای ازسوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حجت الله مهدوی، اعلام کرد باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود و توزیع سری آیفون ۱۴ و بالاتر به‌همراه دانگل‌های آنتن آیکاس صورت بگیرد؛ متن این نامه به شرح زیر است که می‌توانید با خواندن آن به فوریت جمع‌آوری سری گوشی‌های اپل آیفون ۱۵ پی ببرید:

احتراما پیرو سیاست‌های متخذه در ستاد مرکزی و جلسات هماهنگی بعمل آمده قبلی مقتضی است با فوریت نسبت به هماهنگی اقدام برای برخورد با عرضه تلفن همراه آیفون ۱۴ و بالاتر از نشان تجاری اول و دانگل‌های آیکاس در سطح عرضه و محل‌های عمده دپو در نقاط شناسایی شده توسط کمیته اطلاعات و شناسایی قرارگاه و هماهنگی فراجا و صمت استان اقدام نمایید و نتایج به قرارگاه مرکزی منعکس گردد.

پیش‌ازاین ذکر کردیم این نامه روز پنچ‌شنبه مصادف با ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد، اما از اوایل صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۲ به‌مرحله اجرا درآمد. بدین‌ترتیب، اگر در محل‌های فروش گوشی‌های هوشمند، توزیع غیرقانونی این گوشی‌ها قاچاق صورت بگیرد به‌سرعت دستور برخورد و جمع‌آوری آن‌ها صادر خواهد شد؛ همچنین دانگل‌های آیکاس که آنتن‌دهی گوشی‌های رجیستر نشده را فعال می‌کند به‌عنوان کالای قاچاق به‌شمار می‌رود و درصورت مشاهده جمع‌آوری خواهد شد.
 
کد مطلب : ۲۸۱۸۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما