۰
عضو هیات‌مدیره نصر تهران:

عدم انعطاف تامین اجتماعی موجب توقف موقت مذاکرات شد

تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰
عدم انعطاف تامین اجتماعی موجب توقف موقت مذاکرات شد
عدم انعطاف تامین اجتماعی موجب توقف موقت مذاکرات شد

آی‌تی‌من- مازیار نوربخش با اشاره به ارایه گزارش آسیب‌شناسی خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی در مردادماه سال گذشته، گفت: در نهایت با سازمان تامین اجتماعی به توافق رسیدیم که روی پیوست بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران کار کنیم.

نوربخش گفت: در کمیسیون بیمه با همراهی همه کمیسیون‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، پیوست را به روز کردیم و پیشنهادات جدیدی در قالب گزارش آسیب‌شناسی ارائه و این پیوست را به تامین اجتماعی پیشنهاد کردیم. از طرفی شرکت‌های فعال در صنعت پرداخت از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مسائل خودشان را در این خصوص مطرح کرده‌ بودند.

او توضیح داد: بعد از یک سال پیگیریِ شورای گفت‌وگو و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، سرانجام اول مرداد 1402 سازمان تامین اجتماعی نامه‌ای برای ما ارسال کرد و طی آن اعلام کرد که می‌توانیم در چهار جلسه از پیشنهادات‌مان دفاع کنیم. اما در این جلسات دوباره گزارش‌های دیگری مانند گزارش مقایسه هزینه‌ای حقوق کارمندان بخش‌های مختلف و اهم موضوعات قراردادی و ... درخواست شد که در نهایت گزارش‌های مورد نظر علی‌رغم محرمانه بودن بخش‌هایی از آنها تهیه و آماده ارسال است. بعد از آن نیز طی نامه‌ای از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خواسته شد درباره تمامی موضوعات قراردادها و رشته‌های فعالیت شرکت‌ها چنین گزارشی آماده کنیم که همین امر موجب توقف ما و عدم حضورمان در دو جلسه باقی مانده شد.

او در توضیح این عدم حضور گفت: اول اینکه تهیه چنین گزارشی به این دلیل که حدود 25 تا 30 رشته داریم سخت و تهیه آن زمان‌بر است. دوم اینکه اعتقاد داریم سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند در همه رشته‌های فعالیت شرکت‌ها متخصص و مسلط شود و بهتر است به نظر تخصصی تشکل‌هایی نظیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعتماد کند. از طرفی به کمک مشاور بیمه‌ای سازمان در حال بررسی هستیم تا گزارشی را در پاسخ به خواسته تامین اجتماعی به صورت خلاصه تهیه و تنظیم کنیم.

او گفت: تلقی ما این است که سازمان تامین اجتماعی انگیزه‌ای برای انجام این موضوع ندارد و با درخواست گزارش‌های مختلف و زمان‌بر به دنبال این است تا مسیر طولانی شود و ما به نتیجه و توافق نهایی نرسیم.
 
 
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۰۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما