۰
در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی APPEX2024 مطرح شد:

«اپکس» چراغ مطالبه‌گری کسب و کارهای اینترنتی را روشن نگه می‌دارد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۶
«اپکس» چراغ مطالبه‌گری کسب و کارهای اینترنتی را روشن نگه می‌دارد
«اپکس» چراغ مطالبه‌گری کسب و کارهای اینترنتی را روشن نگه می‌دارد

آی‌تی‌من- نمایشگاه تخصصی اپکس با شعار «پلی میان امروز و آینده» از دوم تا پنجم بهمن‌ماه سال جاری در سالن‌های محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. گفتنی است هدف از برگزاری این رویداد حمایت‌های مادی و معنوی از استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و همه گروه‌هایی است که دارای اپلیکیشن هستند.

علی معین، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اپکس در نشست خبری این رویداد با بیان اینکه حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای شرکت‎های دانش‎‌بنیان حاضر در اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن APPEX2024 مورد تائید قرارگرفته است، گفت: شرکت‎های دانش بنیان حاضر در APPEX2024 بعد از برگزاری نمایشگاه و ارائه مدارک مورد نیاز تاسقف 60 میلیون تومان از حمایت این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن همراه در کشور، برگزاری نمایشگاه تخصصی می‌تواند نقطه عطفی در مسیر توسعه این اکوسیستم و هویت‌بخشی به صنعت اپلیکیشن باشد.

وی با بیان اینکه اهمیت مساله هویت‌بخشی به صنعت اپلیکیشن باعث شد تا ایده اپکس شکل بگیرد، گفت: باید با برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه اپلیکیشن به این صنعت هویت بدهیم. ما در سه سال گذشته سعی کردیم نمایشگاه Appex را برگزار کنیم؛ در دو سال اول به دلیل همه‌گیری کرونا امکان برگزاری نمایشگاه را نداشتیم و سال قبل نیز درگیر مشکلات اینترنت بودیم.

معین در پاسخ به سوال فناوران در رابطه با اینکه طی سال‌های گذشته شاهد برگزاری  نمایشگاه‌های مختلفی در حوزه IT بوده‎ایم که پس از دو یا سه دوره برگزاری کنار گذاشته شده‎اند و اینکه چرا به‌جای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی به فکر برگزاری یک نمایشگاه بزرگ در صنعت IT نباشیم، گفت: برگزاری یک نمایشگاه بزرگ که تمام حوزه‎های صنعت فناوری اطلاعات را پوشش دهد، قطعا محکوم به نابودی است. درست مانند اتفاقی که برای سبیت آلمان افتاد. دلیل آن نیز این است که تکنولوژی در حال پیشرفت است و باید همگام با آن پیش برویم.

وی افزود: درست است که در صنف IT نمایشگاه‌های زیادی برگزار شده که ادامه پیدا نکرده است، اما تاریخ برگزاری این نمایشگاه حداقل برای سه سال در تقویم نمایشگاهی ثابت است و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بهمن ماه هر سال شاهد برگزاری آن باشیم.

رضا الفت‌نسب، رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه  نیز در این رابطه گفت: وجود یک نمایشگاه تخصصی و برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه اپلیکیشن و کسب‌وکارها می‌تواند مؤثر باشد. با توجه به اتفاقاتی که در یکی‌ دو سال اخیر در کشور رخ داد، هرچه بخش خصوصی بتواند تعامل خود با استارت‌آپ‌ها را بیشتر کند، بهتر می‌تواند فرهنگ برگزاری نمایشگاه را در کشور نهادینه کند.
 
الفت‌نسب با تاکید بر اینکه هدف عمده ما از برگزاری این نمایشگاه روشن نگه داشتن چراغ صنعت اپلیکشن است، افزود:  شاید در شرایط کنونی برگزاری نمایشگاه کمی ‌دور از ذهن باشد اما باید چراغ مطالبه گری صاحبان کسب و کارهای اینترنتی با تمام نامهربانی که از طرف دولت می‌شود، روشن نگه داشته شود و برگزاری این نمایشگاه قطعا می‌تواند به این موضوع کمک کند.

وی اضافه کرد: مهاجرت نیروی انسانی متخصص بسیار نگران کننده است و اگر دولت فکری به حال این موضوع نکند تا 10 سال دیگر با چالشی جدی مواجه خواهیم شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن، با ابراز امیدواری نسبت به آینده صنعت برنامه‌های تلفن‌همراه، از تشکل‌های صنفی دعوت کرد تا در این نمایشگاه شرکت کنند و از موضوعات مختلفی که در «اپکس» وجود دارد، بهره‌مند شوند.

در ادامه آرش سروری، دبیر شورای سیاست‌گذاری اپکس نیز گفت: اپکس نمایشگاهی برای تمام کسب‌وکارهایی است که دارای اپلیکیشن هستند و حرفی برای گفتن دارند. تا کنون حدود ۳۲ شرکت ثبت‌نام کرده‌اند و از امروز نیز روند ثبت‌نام به‌صورت رسمی ‌آغاز می‌شود.

وی گفت:‌ نمایشگاه‌ها از شکل سنتی‌شان خارج شده‌اند. باید از روش‌های خلاقانه‌ای برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی استفاده کنیم. برای شروع می‌توانیم از نمایشگاه‌های بزرگی مثل جیتکس الگوبرداری کنیم.

به گفته سروری، سالن‌های ۷ و ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی قرار است مکانی برای انتقال تجربه و برگزاری پنل‌های آموزشی در زمینه اپلیکیشن‌ شود. او افزود:‌‌ پنل‌های انتقال تجربه در نمایشگاه اپکس، به ۳ بخش مگااپ‌ها، اپلیکیشن‌هایی با چند میلیون نصب و اپلیکیشن‌های استارت‌آپی تقسیم می‌شود. ارائه‌هایی را نیز درباره ترندهای روز با استفاده از گیمیفیکیشن در نظر گرفته‌ایم.

براساس گفته‌های دبیر شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اپلیکیشن، کسب‌وکارهای نوپا، توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، اپراتورهای تلفن‌همراه، تبلیغات دیجیتال، کسب‌وکارهای مجازی، ابزارهای هوش مصنوعی، بازی‌های رایانه‌ای، اپلیکیشن‌های رمزارزی، شبکه‌های اجتماعی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، فعالان حوزه فین‌تک، تولیدکنندگان محتوا و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.
 
کد مطلب : ۲۸۲۰۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين