۰

قابلیت بالای زوم دیجیتالی گلکسی اس ۲۴ اولترا

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۱
قابلیت بالای زوم دیجیتالی گلکسی اس ۲۴ اولترا
قابلیت بالای زوم دیجیتالی گلکسی اس ۲۴ اولترا

آی‌تی‌من- هر گوشی هوشمند امروزی قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و به‌همین دلیل بخش‌های مختلفی در آن وجود دارد.

اگرچه هر نسل با ارتقا نسبتا جامع درمقابل نسل قبلی عرضه می‌شود، در هر برهه رقابت بین سازنده‌ها روی یک بخش بیشتر از بقیه بخش‌ها است. مثلا بخش‌های تراشه، باتری، شارژ، دوربین و نمایشگر در نسل‌های مختلف مورد توجه قرار گرفتند، اما اکنون بیشتر تمرکز روی دوربین و تراشه است.

در نسل فعلی سامسونگ با توسعه سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی و استفاده از آن در گلکسی اس ۲۳ اولترا بهترین دوربین بازار را در زمینه مگاپیکسل دارد.
اکنون گزارشی منتشر شده که حاکی از توسعه یک قابلیت جدید برای بهره‌مندی از زوم دیجیتال بدون افت کیفیت در دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اس ۲۴ اولترا جهت حفظ برتری بخش دوربین است.

قابلیت جدید دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ «ISOCELL Zoom Anyplace» نام دارد که با بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و رزولوشن بالای این سنسور به‌صورت هم‌زمان با ثبت زاویه دید گسترده (واید) به‌صورت خودکار روی فرد یا شیء زوم کرده و او را دنبال می‌کند.

نکته جالب توجه این قابلیت این است که سامسونگ از wvth زوم دیجیتال استفاده نکرده و برای بزرگ‌نمایی از قابلیت جدیدی به‌نام «in-sensor zoom» یا «زوم درون سنسور» بهره برده است.

این قابلیت رزولوشن و جزئیات تصویر را حفظ می‌کند و عملکردی مشابه تکنیک Super Res Zoom گوگل دارد که با پردازش دوباره بخشی از تصویر، کیفیت ۴K را حفظ می‌کند.

درحقیقت با ترکیب قابلیت ISOCELL Zoom Anyplace و قابلیت دنبال کردن شیء که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در اختیار می‌گذارد، می‌توان ویدیو خارق‌العاده‌ای را ثبت کرد که نیازی به مهارت ویژه در فیلم‌برداری ندارد.

البته این قابلیت جدید نیست و اخیرا گوشی Sony ZV-E1 با قابلیت مشابهی با نام «Auto Framing» یا «قاب‌بندی خودکار» عرضه شده بود. این قابلیت ۳ قاب‌بندی مختلف متناسب با حرکت فرد ارایه می‌کرد. پیش از آن هم حالت «Solo Cut» با قابلیت مشابه توسط شرکت آنر معرفی شده بود.

همان‌طور که اشاره شد پیش از این هم شرکت‌های مختلفی از این قابلیت بهره بردند، با این وجود از دست رفتن برخی پیکسل‌ها باعث می‌شد تصاویر به‌اندازه دلخواه با‌کیفیت نباشند.

اما استفاده از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی درکنار این قابلیت حتی با‌وجود از دست رفتن برخی اطلاعات، نتایج خیره‌کننده‌ای را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. انتظار می‌رود قابلیت زوم بدون افت کیفیت برای اولین بار در گلکسی اس ۲۴ اولترا مورد استفاده قرار بگیرد که احتمالا پنج‌شنبه ۲۸ دی ماه در رویداد گلکسی آنپکد معرفی می‌شود.

 
کد مطلب : ۲۸۲۰۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما