۰
اتفاق مشابه مگ‌سیف اپل در راه است

تجهیز گوشی‌های اندرویدی به شارژ بی‌سیم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۷
تجهیز گوشی‌های اندرویدی به شارژ بی‌سیم
تجهیز گوشی‌های اندرویدی به شارژ بی‌سیم

آی‌تی‌من- اوایل سال‌جاری میلادی کنسرسیوم Wireless Power از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi 2.0 رونمایی کرد برپایه فناوری شارژ بی‌سیم اپل MagSafe طراحی شده بود که با استفاده از یک قطعه آهن‌ربایی نسبتا قدرت‌مند می‌تواند گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی را هنگام شارژ نگه دارد؛ ازآنجایی‌که این محصول مورد انتظار کاربران اندرویدی است، به‌صورت رسمی اعلام شد تا اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی روانه بازار می‌شود تا مصرف‌کنندگان بتوانند از آن استفاده کنند.

براساس اعلامیه رسمی، اولین شارژ بی‌سیم با استاندارد Qi 2.0 برای تعطیلات کریسمس ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود که مشابه مگ‌سیف گوشی‌های آیفون خواهد بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی‌های بزرگ Anker، Belkin، AirCharge و Mophie مسئولیت ساخت شارژرهای بی‌سیم را برای دستگاه‌های اندرویدی به‌عهده دارند؛ البته چندین شرکت دیگر نیز منتظر صدور گواهینامه برای پیوستن به صف تولید شارژر بی‌سیم Qi 2.0 هستند.

برای آگاه بیشتر کاربران باید از مزیت‌های فراوان استاندارد شارژ بی‌سیم Qi 2.0 بگوییم تا به‌ادراک کافی برای استفاده از آن برسند؛ به‌عنوان‌مثال، اتصال مغناطیسی، شارژ سریع‌، کارآمدی و آسیب نزدن به باتری ازجمله مواردی محسوب می‌شوند که می‌توان برای استاندارد Qi 2.0 نام برد.

درحال‌حاضر، دو استاندارد برای فناوری شارژ بی‌سین وجود دارد که شامل MPP (نمایه قدرت مغناطیسی) و EPP (پروفایل قدرت توسعه یافته) می‌شود و به‌ترتیب با پشتیبانی مغناطیسی و بدون پشتیبانی مغناطیسی دردسترس کاربران قرار می‌گیرند.

علاوه‌براین، هم‌زمان با عرضه استاندارد Qi 2.0، کمپانی سامسونگ از سری گلکسی S24 رونمایی می‌کند و انتظار می‌رود این غول فناوری کره‌ای از استاندارد موردبحث استفاده کند تا سرعت شارژ بی‌سیم افزایش یابد و کاربران هنگام شارژ بیرون از منزل راحت باشند؛ در سال‌های اخیر، شارژ بی‌سیم گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از سرعت پایینی برخوردار بودند یا به‌طورکل از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کردند.

اکنون، تنها باید تا اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی صبر کنیم و ببینیم استاندارد Qi 2.0 چه دستاوردی برای ما در دنیای واقعی گوشی‌های اندرویدی به‌ارمغان می‌آورد.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۲۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما