۰

هک‌ پی‌درپی سازمان‌های دولتی آمریکا

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۷
هک‌ پی‌درپی سازمان‌های دولتی آمریکا
هک‌ پی‌درپی سازمان‌های دولتی آمریکا

آی‌تی‌من- در یک دهه گذشته یعنی در فاصله بین سال ۲۰۱۴ تا نوامبر ۲۰۲۳، دولت آمریکا و نهادهای مختلف این کشور، دقیقا ۱۲۸۳ رخنه اطلاعاتی را تجربه کرده‌اند.

یک تحقیقات جدید مدعی شد طی این رخنه‌ها، ۲۰۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۰۱ سابقه اطلاعاتی، لو رفت و به دولت و مالیات‌دهندگان عادی، بیش از ۳۰ میلیارد دلار هزینه تحمیل کرد.

 در گزارش شرکت کامپری‌تِک، سال ۲۰۱۹ به عنوان بزرگترین سال از نظر تعداد موارد رخنه اطلاعاتی ذکر شده که طی آن، ۲۲۶ واقعه نفوذ سایبری ثبت شد. این شرکت اعلام کرد سال ۲۰۲۰ هم به همان اندازه فاجعه آمیز بود و ۱۸۲ نفوذ سایبری را ثبت کرد. در سال ۲۰۱۸، تعداد ۸۴ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۶۴۵ سابقه اطلاعاتی، لو رفت که بالاترین رکورد در این مدت بود.

امسال هم سال رکوردشکنی خواهد بود. تاکنون، ۱۳۷ مورد رخنه اطلاعاتی ثبت شده که ۲۲.۴ میلیون سابقه اطلاعاتی را در معرض افشا قرار داده است. تعداد رخنه‌های ثبت شده در سال ۲۰۲۳، بسیار بالاتر از ۱۲۰ رخنه‌ای است که در سال ۲۰۲۲ مشاهده شد و رشد بیش از چهار برابری را نشان می‌دهد.

بزرگترین رخنه اطلاعاتی که یک نهاد دولت آمریکا در ۱۰ سال گذشته تجربه کرد، در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد. سرویس پست آمریکا هک شد و ۶۰ میلیون سابقه اطلاعاتی به سرقت رفت. پس از آن، هک ابزار مدیریت شخصی دفتر در سال ۲۰۱۵ قرار می‌گیرد که باعث لو رفتن  ۲۱.۵ میلیون اطلاعات متعلق به کارمندان سابق و فعلی دولت آمریکا شد. در نهایت، در واقعه سایبری سال ۲۰۱۷ دبیر ایالت کالیفرنیا، ۱۹.۲ میلیون اطلاعات شخصی لو رفت.

در گزارش کامپری‌تِک خاطرنشان شده است که باج افزارها، یکی از بزرگترین تهدیدها برای سازمان‌های دولتی مانده‌اند و تقریبا نیمی‌از موارد حملات سایبری که از ابتدای سال ۲۰۲۳ انجام شده‌اند را تشکیل می‌دهند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، کامپری‌تِک مدعی شد آماری که با استفاده از ردیاب باج افزار آمریکا جمع آوری شده است، نشان می‌دهد که سازمان‌های دولتی به طور میانگین، بیش از ۹۲۰ هزار دلار باج پرداخت می‌کنند.
 
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۲۳۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما