۰
کارنامه پلتفرم‌های مشمول آیین نامه حمات از کسب و کارهای دیجیتال منتشر شد

فعالیت 870 هزار کسب‌وکار در سکوهای ایرانی

تاریخ انتشار
شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۷
فعالیت 870 هزار کسب‌وکار در سکوهای ایرانی
فعالیت 870 هزار کسب‌وکار در سکوهای ایرانی

آی‌تی‌من- بر اساس این کارنامه، تعداد کسب و کارهایی که بر روی سکوهای بومی فعالیت می‌کنند از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری از حدود 480 هزار کسب و کار به 870 هزار کسب و کار افزایش یافته است.

سکوهای مشمول در بخش اعتبار بخشی به کسب و کارها و کاربران مربوط به ماده ۱۰ آئین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در خصوص امکان اخذ نشان اعتبار تأیید شده (تیک آبی) برای عموم کاربران تکلیف خود را از نظر «وضعیت از نظر سکوهای مشمول» و همچنین از نظر «تحقق از دیدگاه کاربر» انجام داده‌اند.

سکوهای مشمول در بخش حفظ حریم خصوصی کسب و کارها و کاربران مربوط به ماده ۱۱ این آئین نامه تحت عنوان حفظ و جلوگیری از انتشار اطلاعات کاربران و هرگونه دسترسی و استفاده از اطلاعات کاربران بدون مجوز قانونی با موافقت صاحبان پیام در سکوهای مشمول تکالیف خود از نظر سکوهای مشمول را انجام داده‌اند.

همچنین سکوهای مشمول آئین نامه حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در بخش حمایت تبلیغاتی از سکوها و کسب و کارهای مشمول مربوط به بند چهار ماده ۳ این آئین نامه در خصوص ارائه بسته‌های تبلیغاتی رایگان تا زمان رسیدن به حداقل نصف دنبال کننده برای کسب‌وکارهایی که به صورت دائمی به سکوهای مشمول مهاجرت کرده‌اند با هدف امکان بازیابی شبکه ارتباطی کسب و کارهای با زنجیره مشتریان آنها، تکالیف خود را از نظر وضعیت سکوهای مشمول انجام داده‌اند.

از سوی دیگر در بخش ارائه خدمات پرداخت در سکوهای مشمول، مربوط به بند سه ماده ۲ این آئین نامه برای فراهم کردن امکان راه اندازی «حساب امانی» برای خریداران محصولات و خدمات در سکو بر اساس ضوابط و تسهیلات فراهم شده توسط بانک مرکزی تکالیف خود را از نظر وضعیت دستگاه انجام نداده اما از نظر سکوهای مشمول و از نظر تحقق از دیدگاه کاربر این موضوع انجام شده است.

سکوهای مشمول همچنین در بخش ارائه خدمات پرداخت در سکوهای مشمول مربوط به بند سه ماده ۲ تحت عنوان فراهم کردن امکان راه اندازی «خرید اعتباری» برای خریداران محصولات و خدمات در سکو بر اساس ضوابط و تسهیلات فراهم شده توسط بانک مرکزی تکالیف خود را از نظر دستگاه، سکوهای مشمول و از نظر تحقق از دیدگاه کاربر عملیاتی کرده‌اند.

همچنین در بند سه ماده ۲ این بخش سکوها ملزم به فراهم کردن امکان راه اندازی «پس پرداخت و پرداخت مدت‌دار» برای خریداران محصولات و خدمات در سکو بر اساس ضوابط و تسهیلات فراهم شده توسط بانک مرکزی بودند که تکلیف خود را از نظر دستگاه و همچنین تحقق از دیدگاه کاربر را انجام داده‌اند.
 
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۲۵۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما