۰

رویداد «هم‌بند» با همت مرکز نوآوری نکسترا برگزار شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۱
رویداد «هم‌بند» با همت مرکز نوآوری نکسترا برگزار شد
رویداد «هم‌بند» با همت مرکز نوآوری نکسترا برگزار شد

آی‌تی‌من- در ابتدای مراسم میلاد سجادی، مدیرعامل نکسترا و حسین احمدوند، معاون فنی نکسترا توضیحاتی را در مورد رویداد هم‌بند «چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا و اختتامیه چهارمین دوره رویداد فیس‌کاپ» و ماموریت نکسترا ارائه کردند.

رویداد هم‌بند که با هدف انتقال دانش و تجربیات و همچنین حمایت از استارت‌آپهای فعال در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و شهر هوشمند برگزار شد، شامل بخش‌های مختلف از جمله نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپها، چهارمین رویداد ارائه به سرمایه گذار نکسترا، پنل‌های تخصصی جذب سرمایه و هوش مصنوعی در صنعت بانکداری، سخنرانی‌ها، ارائه استارت‌آپها، شبکه‌سازی و جلسات تعاملی فعالان اکوسیستم استارت‌آپی و اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ بود.

در این رویداد در بخش چهارمین دوره رویداد فیس کاپ، ۸ استارت‌آپ برگزیده همچون سیناپس، شیکا، کادورایز و چت‌بات تجاری از میان حدود ۷۰ استارت‌آپ پذیرفته شده در برنامه شتابدهی نکسترا به ارائه ایده‌ها و دستاوردهای خود به سرمایه‌گذاران و مخاطبان رویداد با هدف تسریع فرآیند جذب سرمایه از مجموعه‌های فعال پرداختند.

در پنل تخصصی جذب سرمایه احسان نوری، مدیرعامل استارت‌آپ استودیو چیننوا، کیوان محیط مافی مدیر عامل دیجی نکست، حسین مفاخریان مدری عامل پردازش تصویر کمان و مشکات اسدی مدیر عامل گروه کسب و کارهای نوین به ارائه وضعیت فعلی، چالش‌ها و فرصت‌های موجود پرداخته و از تجربیات و فرآیند‌های جذب سرمایه برای استارت‌آپها سخن گفتند.

حسین مفاخریان خطاب به افرادی که قصد ورود به اکوسیستم استارت‌آپی را دارند گفت: این افراد باید سرمایه را از جنس پول خود دانسته و آنقدر برایشان ارزش داشته باشد که برایش آینده‌نگری کنند تا بتوانند اعتماد سرمایه گذار را جلب کنند.

در ادامه مشکات اسدی به بیان چالش‌های استارت‌آپ‌ها در حوزه مالی و حقوقی پرداخته و گفت: متاسفانه استارت‌آپها در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده‌اند به عنوان مثال آموزش قانون تجارت، قانون فرایندهای مالی، شفافیت دفاتر و شناخت مسوولیت مالی از مسائل بسیار مهمی ‌است که اکثرا با آن درگیر هستند.

وی با اشاره به ادبیات استارت‌آپی گفت: ادبیات استارت‌آپی ما از ادبیات کلاسیک نشات گرفته که باید با ویژگیهای فرهنگی اقتصادی خود کاستومایز و با شرایط قانون تجارت کشور منطبق کنیم. همچنین تیم هر استارت‌آپ باید تنوعی از تخصص‌ها باشد یعنی فقط بچه‌های آی تی کنار هم جمع نشوند بلکه از حوزه علوم انسانی، مالی، حقوقی در کنارتان باشد که بسیار در فرآیند رشد به شما کمک خواهد کرد.

در ادامه ارائه «از ایده تا بازار» توسط دکتر ایرانی با محوریت ایده‌های نوآورانه و کسب و کارهای نوپا به منظور برگزاری ششمین جشنواره ملی از ایده تا بازار انجام شد.

بر اساس این گزارش در ادامه اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ برگزار شد. در این رویداد که بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان اکوسیستم هوش مصنوعی کشور محسوب می‌شود، به تیم‌های برگزیده چهارمین دوره رویداد بازشناسی چهره فیس‌کاپ جوایزی اعطا شد.

گفتنی است چهارمین دوره رویداد بازشناسی چهره فیس‌کاپ با هدف ایجاد محیط رقابتی و ترویج نوآوری و خلاقیت در زمینه هوش مصنوعی برگزار شده بود.
 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۸۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما