۰
وزیر ارتباطات اعلام کرد:

سرعت اینترنت ۲ ماه دیگر ۳۰درصد افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۶
سرعت اینترنت ۲ ماه دیگر ۳۰درصد افزایش می‌یابد
سرعت اینترنت ۲ ماه دیگر ۳۰درصد افزایش می‌یابد

آی‌تی‌من- عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه‌های افزایش سرعت اینترنت در سال جدید افزود: با افزایش تعرفه اپراتورها، تعهدی از اپراتور‌ها گرفتیم به این ترتیب که تا خرداد  ۱۴۰۳ تا ۳۰ درصد و تا پایان سال، ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.

وی افزود: مشاهده داشبورد‌های جهانی نشان داده که در اسفند، ۱۴۰۲، سرعت ثابت و سیار افزایش یافته و رتبه ما بهبود پیدا کرده است به طوری که ارتباطات موبایل ۵ پله و ارتباطات ثابت حدود ۳ پله بهبود پیدا کرده است.

زارع پور با بیان اینکه مردم، شایسته بهترین‌ها هستند و وزارت ارتباطات تصمیم دارد مشکلات را به صورت ریشه‌ای حل کند، تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که در مسیر حل مشکلات کمک می‌کند طرح فیبرنوری است که چهره ارتباطات ثابت ما را تغییر می‌دهد چرا که بیش از ۱۰ سال است در انتهای جدول هستیم که ان‌شاءالله با اجرای این پروژه به یک سوم بالای جدول صعود پیدا می‌کنیم.

در خبری دیگر لایحه حفاظت از داده چند سال گذشته رونمایی و سال  ۱۴۰۱ پیش‌نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی نهایی و سپس بررسی شد اما در این بازه زمانی و با رخدادن چند باره هک اطلاعات کاربران، اگرچه تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر آن احساس می‌شد اما اقدام تازه‌ای در این زمینه انجام نشد و برخی مسئولان خواستار تسریع در روند تصویب این لایحه شدند.

در این راستا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نخستین جلسه هیأت دولت در سال جدید درباره آخرین وضعیت لایحه امنیت کاربران اظهار کرد: این لایحه در کمیسیون حقوقی - قضایی دولت در دست بررسی است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی افزود: قسمت‌هایی از لایحه به‌ علت بخش‌های قضایی نیازمند تایید قوه قضائیه بود که در همین ارتباط نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ارسال شد تا نظر آنها برای این بخش‌ها کسب شود.
 
کد مطلب : ۲۸۲۹۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما