۰

اینترنت زمان امتحان نهایی قطع می‌شود؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰
اینترنت زمان امتحان نهایی قطع می‌شود؟
اینترنت زمان امتحان نهایی قطع می‌شود؟

آی‌تی‌من- محسن زارعی اشاره‌ای به مصوبات هیات وزیران و همچنین کارگروه استانداردسازی آزمون‌های نهایی داشت و افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران در خصوص امنیت آزمونهای نهایی، وزارت کشور از طریق دستگاه‌های امنیتی در تامین امنیت آزمونها مشارکت می‌کند و این موضوع در استانها به شورای تامین استان با ریاست استانداران واگذار شده است که با تمهیدات اندیشیده شده و حضور دستگاه‌های متولی، ان شاءالله آزمونها در حد استاندارد لازم  برگزار و شاهد آزمون‌هایی با سلامت کامل در خرداد ماه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون‌هایی تمام الکترونیک و بدون کاغذ است اظهار کرد: آزمون‌های نهایی امسال نیز نیمه الکترونیک برگزار می‌شود چرا که لازمه برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک، راه‌اندازی مراکزی استاندارد از نظر سخت افزاری است که نیازمند امکاناتی است. بر اساس یکی از بندهای مصوبه هیات وزیران باید تا سال ۱۴۰۷ این مراکز یا متناسب‌سازی شده و یا احداث شوند که این امر توسط سازمان نوسازی مدارس باید رخ دهد؛ در این خصوص نیز مقرر شده اعتبارات مورد نیاز از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین شود.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در باره قطع و یا اختلال اینترنت حوزه‌های امتحان نهایی در خردادماه امسال نیز گفت: در مصوبه هیات وزیران موضوع قطعی اینترنت اصلا مطرح نبود. لازم است وزارت ارتباطات و کشور در خصوص تبادل اطلاعات در پیام‌رسانها در زمان برگزاری آزمون‌های نهایی چاره‌اندیشی کنند که این تبادل به چه صورتی باشد؛ همچنین می‌توان این امر را مدیریت کرد تا شبکه‌های سودجو به موقع شناسایی و با آنها برخورد شود وگرنه قطعی اینترنت پیشنهاد مناسبی نیست چرا که مردم را دچار مشکل می‌کند. با راه‌کارهای دیگری هم می‌توان امنیت آزمون را تامین کرد.

تاثیر سوابق تحصیلی برای دانش‌آموزان دهم و یازدهم موضوع دیگری بود که زارعی درباره آن اظهار کرد: امسال برای هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم سابقه تحصیلی منظور می‌شود. برای کنکور سال ۱۴۰۳، سهم پایه دوزادهم ۵۰ درصد است اما برای سال ۱۴۰۴ به۶۰ درصد می‌رسد که در این زمینه پیشنهاد آموزش و پرورش تاثیر ۴۰ درصدی پایه دوازدهم و ۲۰ درصد سهم سوابق پایه یازدهم بود.

وی ادامه داد: آزمون‌های نهایی و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم برای سال‌های بعد آنان موثر واقع می‌شود به این نحو که دانش آموزان پایه یازدهم برای سال ۱۴۰۴ تولید سابقه را انجام می‌دهند چون سال ۱۴۰۴ سهم سابقه تحصیلی به ۶۰ درصد ارتقاء پیدا می ‌کند که ترکیب پایه یازدهم و دوازدهم است. همچنین سابقه تحصیلی در  سال ۱۴۰۵ برای هر سه پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم تاثیرگذار خواهد بود.
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۹۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما